Case Study e-commerce: Big Star

Big Star to jedna z największych polskich sieci handlowych. Stacjonarna sieć sprzedaży marki obejmuje ponad 260 salonów ulokowanych w Polsce i na świecie. Produkty firmy cieszą sie dużą popularnością wśród polskich klientów.

Zobacz online

Wraz ze wzrostem udziału wartości sprzedaży internetowej względem całej wartości sprzedaży, zmianie ulegał również pogląd Zarządu na temat eCommerce. Na przestrzeni kilku lat, sklep internetowy czyli swoisty start-up ewoluował do poważnego biznesu posiadającego kilkunastoosobowy zespół i osobny budżet. Obecnie jest on przygotowany do ekspansji zagranicznej.

— Kamil Kordelas, E-commerce Manager w BIG STAR

Wyzwania eCommerce

Marka prowadzi sprzedaż online od kilku lat. Intensywny rozwój sprawił, że narodziła się potrzeba przejścia na bardziej wydajne i zaawansowane rozwiązania. Podczas analizy przedwdrożeniowej zostały zidentyfikowane najważniejsze zadania stawiane przed nowym systemem eCommerce. Były to:

  • Skuteczne połączenie sprzedaży online i offline poprzez zastosowanie najlepszych praktyk omnichannel retailing.
  • Przygotowanie infrastruktury serwerowej w chmurze, zdolnej obsłużyć bardzo dużą liczbę użytkowników.
  • Przygotowanie procesów logistyki wspierających sprzedaż transgraniczną.
  • Stworzenie dedykowanych rozwiązań wymiany informacji między obecnymi systemami.
  • Przygotowanie nowej integracji z systemem informatyczny klasy MRP II/ERP Impuls 5.
  • Przygotowanie sklepu internetowego w oparciu o najlepsze standardy responsive web design oraz przeprowadzenie optymalizacji user experience.

Omnichannel retailing w eCommerce

Dostrzegając potencjał jaki niesie za sobą połączenie sprzedaży internetowej ze sprzedażą stacjonarną oraz zmianę zachowań klientów w sposobie zakupów, marka BIG STAR postanowiła otworzyć się na zagadnienia omnichannel.

Prace nad rozwiązaniami omnichannel zostały zaplanowane w drugim etapie wdrożenia nowego systemu. Będą one dotyczyły:

  • Systemu rezerwacji produktów w sklepie internetowym, z możliwością odbioru w salonie stacjonarnym.
  • Możliwością sprawdzenia online dostępności produktów w najbliższym sklepie stacjonarnym.

Jeden ze stacjonarnych sklepów marki BIG STAR

Jestem pewien, że granica pomiędzy punktami offline a online niebawem zatrze się całkowicie.

— Kamil Kordelas, E-commerce Manager w BIG STAR

Integracje, kluczem do sukcesu w eCommerce

Część prac dotyczyła połączenia różnych środowisk wymiany informacji. Wśród integracji można wyróżnić:

  • Dedykowaną integrację z programem magazynowo-księgowym Impuls 5 klasy MRP II. Jej głównym zadaniem jest wsparcie przedsiębiorstwa w zarządzaniu kapitałem, zespołem, produkcją, przepływem dokumentów i relacjami z klientami.
  • Dedykowaną integrację ze Strefą Marek Allegro. Pozwala ona na zaawansowane sterowanie strukturą produktów, kompleksową obsługę posprzedażową oraz na automatyzację procesów. Wszystkie czynności odbywają się z poziomu panelu sklepu internetowego poprzez zaawansowane rozwiązanie wykorzystujące pełną obsługę API.

Sprzedaż transgraniczna

BIG STAR posiada salony stacjonarne w kilkunastu krajach na świecie. Nowy sklep internetowy jest przygotowany na sprzedaż zagraniczną. Sklep posiada możliwość ustalania cen (niezależnych od siebie) dla danej domeny i danego języka, możliwość określania banerów reklamowych i dynamicznych elementów graficznych dla danej wersji językowej oraz możliwość określania oferty produktowej dla danej wersji produktowej. Dodatkowo, zostały wprowadzone mechanizmy wspierające optymalizację kosztów wysyłki międzynarodowej oraz poprawiające ich logistykę.

Wybrane salony BIG STAR w Polsce i w Europie

Sprzedażowe rozwiązania e-commerce

Dla nowego systemu eCommece BIG STAR zostały również przygotowane i wdrożone rozwiązania wspierające sprzedaż w sieci. Wśród nich można wymienić, m.in.:

  • moduł personalizacji naszywki na produktach marki,
  • moduł kreatora promocji, który pozwala na sprawne tworzenie promocji przez administratorów sklepu w oparciu o zestaw konfigurowalnych parametrów,
  • moduł zapomnianych koszyków pozwalający na wysłanie do klienta informacji o niezrealizowanych zakupach. W ramach modułu administratorzy sklepu mają również możliwość ustalenia dodatkowej zachęty w postaci rabatu kwotowego lub procentowego dla zwiększenia atrakcyjności oferty,
  • rozbudowany moduł Lookbook powiązany z kolekcjami oraz z konkretnymi produktami,

    Widok Lookbooka

  • rekomendacje produktów prezentowane przy przechodzeniu klienta do koszyka sklepu, tzw crosseling,
  • rozwiązanie pozwalające na stworzenie dowolnie skonfigurowanych promocji. W ramach niego administratorzy sklepu mogą stosować obniżki kwotowe lub procentowe, dodawać rabaty stałe lub rosnące czy udostępniać kody,
  • moduł ułatwiający zarządzaniem promocjami, zintegrowany ze sklepami stacjonarnymi.

Siła cloud hosting

BIG STAR jest bardzo popularną marką. Sklep internetowy musi obsłużyć bardzo duży ruch oraz być przygotowany na szybkie i sprawne zwiększenie zasobów serwerowych w przypadku dużych kampanii promocyjnych. Aby sprostać tym wyzwaniom, i-systems przygotował dedykowaną infrastrukturę serwerów w chmurze - cloud hosting.

Obecnie sklep internetowy marki BIG STAR odwiedza kilkaset tysięcy użytkowników miesięcznie. Serwery cloud to elastyczne i optymalnie zorganizowane środowisko działania aplikacji pozwalające na skalowanie. Dzięki takiemu rozwiązaniu można również zwiększyć moc dowolnego elementu tego środowiska, gdy aplikacja generuje zwiększony ruch. Cały system sklepu internetowego jest podzielony na mniejsze części, a każda z nich jest obsługiwana przez niezależne maszyny serwerowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu sklep działa szybciej, a ryzyko zastoju lub awarii zostało zminimalizowane. Rozwiązanie cloud hosting sprzyja również analityce biznesowej związanej z Big Data.

Procentowy udział najczęściej wykonywanych przez klientów akcji oraz ich całkowita aktywność

Aby usprawnić działanie serwerów w chmurze wszystkie elementy aplikacji systemu, takie jak baza danych, serwer WWW, serwer cache itp. pracują na własnym, dedykowanym wirtualnym serwerze.

Takie rozwiązanie pozwala na stworzeniu ich migawki. Migawka z kolei umożliwia odtworzenie danych w dokładnie tej samej konfiguracji na wypadek awarii. Podobnie można postąpić w przypadku konieczności utworzenia kolejnych wirtualnych maszyn w celu lepszego rozłożenia ruchu.

Ochrona danych w chmurze

Cały system eCommerce marki BIG STAR jest monitorowany 24/7. Wśród monitorowanych aspektów są m.in. czas odpowiedzi bazy danych, czas odpowiedzi serwera www, występowanie błędów, czy procent wykorzystania zasobów przez poszczególne wirtualne serwery. Usługa monitoringu pozwala również zdiagnozować elementy cloud, które można optymalizować pod względem szybkosci działania strony.

Uśredniony czas odpowiedzi aplikacji z podziałem na elementy

Zastosowane narzędzie monitorujące posiada strategię informowania o błędach i niedostępnościach związanych z zewnętrznymi bazami danych. Dzięki temu zespół serwisowy poprzez specjalnie przygotowane kanały komunikacyjne jest na bieżąco informowany o stanie infrastruktury cloud.

Opinia klienta

Wraz ze wzrostem sprzedaży obnażyły się słabości dotychczasowego systemu eCommerce i stosowanych procesów. Wiedzieliśmy, że osiągnięte tempo wzrostu sprawi, że za chwilę będziemy sięgali sufitu możliwości sprzedażowych. Dlatego zdecydowaliśmy się na zmianę oprogramowania i integrację praktycznie wszystkich obszarów działalności firmy, wliczając sprzedaż, dystrybucję, proces reklamacji i najważniejszą dla nas dziedzinę, czyli obsługę klienta.

Podczas szukania nowego partnera technologicznego mieliśmy duży wybór. Pojawiło się nawet kilka ciekawych ofert z zagranicy. Niestety w większości przypadków natknęliśmy się na podobne problemy: w przypadku firm bardziej kreatywnych istniały niedobory w części programistycznej, a z kolei w przypadku firm mocno technologicznych brakowało doradztwa.

Cenimy doradztwo technologiczne i biznesowe. Jednym z naszych oczekiwań była praca ze specjalistami, którzy nie boją się powiedzieć, że nasza wizja ma luki i jednocześnie od razu są w stanie zaproponować w to miejsce inne, bardziej korzystne rozwiązanie. Firma i-systems spełnia wszystkie stawiane przed nią zadania.

— Kamil Kordelas, E-commerce Manager w BIG STAR

Zobacz następny Case ›

Tagi

OmniChannel

cloud hosting

sprzedaż transgraniczna

integracja kanałów sprzedaży

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?

Skontaktuj się z nami Zadzwoń, napisz lub zostaw numer telefonu

Strona korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.