Tworzymy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji

Case Study e-commerce: Hendi

Hendi Polska to firma będąca częścią międzynarodowej grupy Hendi, ktora od 70 lat specjalizuje się w produkcji i handlu profesjonalnym wyposażeniem gastronomicznym. Grupa Hendi to jeden z największych dostawców na rynku wschodnim oraz znany producent na rynku krajowym.

Zobacz online

Wyzwania e-commerce

Hendi na rynku polskim funkcjonuje od 10 lat. W tym czasie firma bazowała na dwóch oddzielnych systemach: stronie wizerunkowej oraz sklepie internetowym adresowanym przede wszystkim do klienta hurtowego. Dynamiczny rozwój e­-commerce oraz wzrost znaczenia sprzedaży online spowodował, że zarząd Hendi postanowił rozpocząć współpracę z i-systems.

Rynek e-­commerce rozwija się w błyskawicznym tempie. Uznaliśmy, że bez profesjonalnego i nowoczesnego sklepu internetowego nasza oferta nie będzie pełna. Prognozowane analizy dotyczące zakupów przez internet, nie mogły zostać przez nas zignorowane. Poza tym dotarcie do klientów przez sklep internetowy staje się coraz łatwiejsze i tańsze od innych standardowych metod.

— Przemysław Koczorowski, Kierownik Działu eCommerce Hendi

W trakcie analizy zostały wytypowane następujące wyzwania e-commerce:

  • ujednolicenie kanałów sprzedaży dla klientów detalicznych oraz hurtowych,
  • usprawnienie procesów polegających na zarządzaniu treścią,
  • stworzenie nowoczesnego layoutu w oparciu o rozwiązania responsive web design,
  • przygotowanie infrastruktury działającej w ramach multisklepu.

Zastosowane rozwiązania

Stary sklep powstał kilka lat temu i nie spełniał obecnych standardów usability. Klienci wielokrotnie zgłaszali nam problemy z poruszaniem się po stronie, poza tym sklep był budowany w starej technologii i dalszy rozwój tego oprogramowania nie miał już sensu. Potrzebowaliśmy czegoś zupełnie innego i nowoczesnego.

— Przemysław Koczorowski, Kierownik Działu eCommerce Hendi

Głównym celem było przygotowanie sklepu, który będzie miał nowoczesny design i poradzi sobie z największym wyzwaniem - dużą ilością contentu. Akcent położono na projekt graficzny, który zgodnie z zamierzeniem, miał być lekki i przejrzysty. Karta produktu została zaprojektowana tak, by mogła pomieścić jak nawiększą ilość informacji, tj.: opis, opinię, formularz kontaktowy, materiały wideo, załączniki oraz ułatwiające odpowiednią klasyfikację piktogramy.

Duża liczba kategorii i podkategorii wymagała usprawnienia procesów wyszukiwania produktów. W tym celu zastosowano zaawansowane filtry. Produkty wyszukiwane są na podstawie takich parametrów, jak: nazwa produktu, słowa kluczowe, tagi i opis produktu. To administrator decyduje, które z filtrów będą wykorzystane na profilu produktu. Jednocześnie ma możliwość zaznaczenia, czy chce, aby wykorzystane filtry odnosiły się do poszczególnych produktów, czy całych kategorii lub podkategorii. Wszystkich tych działań dokonuje z poziomu panelu.

Widok karty produktu

Hendi, to sklep internetowy z szeroką ofertą. Obecnie, w jej skład wchodzi prawie trzy tysiące artykułów, jednak liczba ta wciąż rośnie. Podczas wdrożenia przyśpieszono prace polegające na zarządzaniu produktem. W tym celu wprowadzona została grupowa edycja parametrów. Dzięki tej funkcjonalności administrator sklepu ma możliwość grupowego przypisywania produktów do danej kategorii, grupowej edycji profili produktów, grupowej edycji cen, grupowej edycji promocji i grupowego dodawania piktogramów oraz grupowego flagowania produktów. Dokonywana z poziomu panelu, grupowa edycja parametrów, wykluczyła konieczność edytowania poszczególnych produktów, a tym samym przyśpieszyła prace związane z modernizacją sklepu.

Zależało nam na nowoczesnej platformie e­-commercowej, którą można rozwijać, i która jest zbudowana według zasad user experience. Już po pierwszym miesiącu działania strony możemy powiedzieć, że zrobiliśmy krok w dobrym kierunku. Zainteresowanie stroną jest dużo większe, co przekłada się na ilość zapytań i zamówień.

— Przemysław Koczorowski, Kierownik Działu eCommerce Hendi

Dodatkowe funcjonalności

Nowy sklep Hendi dostępny jest w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i rosyjskiej. Każda z nich posiada dedykowaną treść.

Za pośrednictwem newslettera lub bezpośrednio przy składaniu zamówienia klienci mogą zapisać się do listy subskrybentów sklepu Hendi. Ze zgromadzonej listy klientów na podstawie wprowadzonych wcześniej założeń, tworzone są inteligentne grupy subskrybentów, np. baza klientów hurtowych z Warszawy. Taka lista tworzona jest raz, a nowi subskrybenci, jeśli tylko odpowiadają podanym wymogom, zapisywani są do niej automatycznie. To pozwala na łatwe dotarcie z ofertą do konkretnych grup docelowych.

W nowym sklepie wprowadzono moduł zapomniane koszyki (przypomina zalogowanemu klientowi o niezrealizowanym zamówieniu) oraz zaawansowany system kuponów rabatowych. Moduł generatora kuponów rabatowych działa z poziomu panelu i umożliwia szybkie wygenerowanie dowolnej ilości kodów. Kupony generowane są według różnorodnych założeń - pod konkretne produkty/grupy produktów, czyli z uwgzlędnieniem inteligentnych grup budowanych dla produktów. Po stworzeniu kuponów generator daje możliwość wyeksportowania gotowych kodów rabatowych do pliku CSV.

Generator kodów rabatowych

Znaczenie responsive web design

Wszystkie systemy i-systems tworzone są w oparciu o rozwiązania responsive web design. Dzięki temu sklep wyświetla się poprawnie na każdym urządzeniu. Strona responsywna to niższe koszty utrzymania, szybsza możliwość wprowadzania zmian, większa dostępność oferty oraz korzystny wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. Nowy sklep Hendi również został stworzony w oparciu o te rozwiązanie. Dużym wyzwaniem, ze względu na szeroką ofertę i sporą ilość podkategorii, było przygotowanie menu sklepu, które dobrze wyświetlałoby się na każdym urządzeniu mobilnym.

Jeśli chce się prowadzić skuteczny e­-commerce to dostosowanie sklepu do urządzeń mobilnych jest już obowiązkiem.

— Przemysław Koczorowski, Kierownik Działu eCommerce Hendi

Plan stworzenia nowego, responsywnego layoutu został oparty o zasadę mobile first. Rozpoczęcie prac nad wersją mobilną, a dopiero później desktopową, pozwoliło uzyskać najwyższy poziom funkcjonalności i użyteczności. Zastosowane rozwiązania, zgodnie z założeniami mobile first, miały być przede wszystkim wygodne, proste, intuicyjne, z jednoczesną dbałością o detale. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom sklep jest nie tylko prostszy w utrzymaniu, ale również łatwiej go można później rozwijać.

Najbliższe zadania

Obecnie trwają prace nad ujednoliceniem kanałów dotarcia do klientów detalicznych oraz hurtowych sklepu Hendi. Kolejny etap prac skupia się wokół pełnej automatyzacji procesów przetwarzania zamówienia pomiędzy systemem ERP i sklepem. Zakres tej integracji będzie obejmował:

  • tworzenie i aktualizację stanów magazynowych wraz z aktualnymi cenami,
  • tworzenie i aktualizację listy kontrahentów,
  • tworzenie i aktualizację zamówień,
  • przekształcanie zamówień w PA/FV.

Prowadzone są prace zmierzające do uruchomienia kolejnych dwóch sklepów internetowych grupy Hendi. Wszystkie trzy sklepy będą zarządzane z jednego panelu w ramach multisklepu i zintegrowane z systemem ERP, co pozwoli na realną kontrolę całej sprzedaży oraz skrócenie czasu zamówień i wyeliminowanie błędów.

Opinia Kierownika Działu eCommerce Hendi

Wiedza oraz doświadczenie i­-systems okazały się pomocne podczas budowy sklepu internetowego www.hendi.pl. Oprogramowanie które otrzymaliśmy od i­-systems jest intuicyjne i łatwe w obsłudze oraz posiada wiele użytecznych funkcji. Uważam, że jest ono w stanie zaspokoić oczekiwania nawet najbardziej wymagających właścicieli sklepów internetowych.
Współpraca z firmą i-­systems zawsze przebiega sprawnie i cechuje się wysokim poziomem merytorycznym. Doświadczenie i wysoki poziom umiejętności prezentowanych przez pracowników i-­systems pozwala mi z całkowitym przekonaniem polecić firmę jako profesjonalnego partnera przy kompleksowym wdrożeniu rozwiązań e-­commerce.

— Przemysław Koczorowski, Kierownik Działu eCommerce Hendi

Zobacz następny Case ›

Tagi

integracja z Symfonia

integracja sklepów internetowych

automatyzacja procesów B2B

UX Design

multisklep

responsywne sklepy internetowe

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?

Skontaktuj się z nami Zadzwoń, napisz lub zostaw numer telefonu

Strona korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.