Tworzymy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji

Case Study – Monnari Trade S.A.

Monnari jest jedną z najbardziej znanych polskich marek odzieżowych, kojarzoną z najwyższą jakością i niepowtarzalnym stylem. Spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Sieć sklepów stacjonarnych Monnari liczy 118 salonów firmowych zlokalizowanych w całej Polsce.

Zobacz online

Wyzwania e-commerce

Monnari sprzedaje online od kilku lat. Przez ten czas wykorzystywany silnik PrestaShop przeszedł wiele modyfikacji, a duża część z nich została stworzona specjalne na potrzeby sklepu. Wraz z intensywnym rozwojem, sklep potrzebował nowego, gotowego na zmiany oprogramowania. Główne wyzwania e-commerce, wyłonione na podstawie gruntownej analizy IT, to:

  • Przygotowanie infrastruktury serwerowej gotowej do obsłużenia dużej ilości ruchu na stronie, którą skutecznie generował dział marketingu Monnari.
  • Połączenie integracji ze Strefą Marek Allegro z nowym oprogramowaniem e-commerce.
  • Przygotowanie i zaimplementowanie nowej strategii współdziałania systemu e-commerce z oprogramowaniem ERP.

Strategia działania

Wyniki badań UX pokazujące, że klienci byli bardzo przywiązani do layoutu strony oraz przyjęta strategia ewolucji, spowodowały podzielenie prac związanych nad nowym sklepem na kilka mniejszych etapów. Wśród nich znajdowały się prace związane z przeniesieniem projektu na oprogramowanie i-systems, stworzenie nowego layoutu strony w responsive web design oraz prace związane z wydolności serwerów.

Zastosowane rozwiązania

Monnari skutecznie wykorzystywało metody promocji sklepu internetowego - zarówno tych online jak i offline. To oznaczało duży i skondensowany w krótkim czasie ruch na stronie. Na podstawie danych oraz symulacji ruchu, została przygotowana oraz zoptymalizowana dedykowana infrastruktura cloud hosting. Monnari aktualnie wykorzystuje 11 serwerów wirtualnych, w tym takie usługi jak: load balancer, serwer proxy cache, serwer redis, serwery aplikacji, serwer bazy danych, replikacja serwera bazy danych czy serwer pocztowy. Wszystkie usługi zostały umieszczone na osobnych klastrach serwerów i dzięki temu nigdy nie blokują się wzajemnie. System serwerów jest również w pełni skalowany i gotowy na kolejne powiększenie zasobów, bez konieczności przebudowania infrastruktury od początku.

Kolejny zakres prac dotyczył ujednolicenia sposobu przepływu informacji z różnych baz danych. Dedykowana integracja ze Strefą Marek Allegro kładąca nacisk na automatyzację procesów oraz integracja z systemem EPR, pozwoliły na sprawną obsługę wszystkich zamówień w nowy sposób. Obsługa ta odbywa się z poziomu specjalnie przygotowanego panelu zarządzania. Panel oraz wszystkie narzędzia wspierające przeprowadzanie kampanii marketingowych firmy, zostały zaprojektowane w taki sposób, aby mogły być w pełni obsługiwane przez zespół marketingu firmy Monnari.

Budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez technologię

W ramach integracji systemu Comarch ERP XL z systemem e-commerce Monnari, została zastosowana zasada nadrzędności systemu ERP. W ramach tej strategii, zostały przygotowane i wdrożone rozwiązania umożliwiające synchronizację i pobieranie określonych danych z systemu ERP. Rozwiązania umożliwiają:

  • Pobieranie oraz przetwarzanie przez system e-commerce informacji o produktach i kategoriach produktów. W wyniku tego procesu tworzone są wielowariantowe produkty przypisane do odpowiednich kategorii dostępnych w sklepie internetowym.
  • Cykliczna synchronizacja stanów magazynowych oraz bazowych cen sprzedaży produktów, a także systematyczne przekazywanie informacji do bazy sklepu internetowego.

Cała sprzedaż w jednym miejscu

W ramach połączenia sprzedaży online z systemem magazynowo-księgowym, cała ścieżka zakupu została zaimplementowana do systemu ERP. Efektem połączenia jest w pełni automatyczne tworzenie dokumentów za pomocą biblioteki API XL. Dokumenty mogą być generowane w zależności od przyjętych wariantów, np. uwzględniających sposób wysyłki.

Podstawowa realizacja zamówienie została odzwierciedlona w systemie ERP za pomocą dokumentów zamówienia, paragonu oraz na życzenie klienta faktury generowanej do paragonu. Dokumenty transportowe, automatycznie powiązane z zamówieniem klienta, są generowane w zależności od wybranego sposobu dostawy. Każdorazowo, w ramach powstania dokumentu transportowego, przenoszone są dane na temat numeru paczki, wybranego spedytora oraz daty nadania wysyłki.

Łączenie świata online z offline

System e-commerce Monnari otwiera się również na zagadnienia OmniChannel Retailing. Dzięki przenoszeniu adresów firmowych zapisanych w ERP do listy punktu odbioru, możliwy jest odbioru zamówienia w dowolnym salonie sprzedaży na terenie całego kraju.

Rezultaty wdrożenia i przyszłe zadania

Po przeniesieniu całego systemu e-commerce na oprogramowanie i-systems, dział marketingu firmy Monnari zyskał większe możliwości w kreacji i zastosowaniu działań promocyjnych. Zostały również usprawniony cały obieg dokumentów związanych ze sprzedażą oraz obsługą klienta.

Dodatkowo, każda aktualizacja oprogramowania i-systems oznacza aktualizację i pełną kompatybilność wszystkich wdrożonych rozwiązań. W planach jest większe połączenie kanału online z offline i wykorzystanie potencjału jakie niosą rozwiązania omnichanel.

Zobacz następny Case ›

Tagi

sprzedaż detaliczna eCommerce

integracja z Comarch XL

integracja kanałów sprzedaży

hosting w chmurze

mobile eCommerce

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?

Skontaktuj się z nami Zadzwoń, napisz lub zostaw numer telefonu

Strona korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.