Case Study e-commerce: NICI

Oficjalny sklep internetowy niemieckiej marki NICI na terenie Polski oferuje upominki, zabawki oraz akcesoria pluszowe. Case study opisuje jedno z pierwszych w Polsce wdrożeń w responsive web design.

Zobacz online

Wyzwania e-commerce

  • Przygotowanie, na podstawie analizy zachowań klientów i badań UX, nowej nawigacji w sklepie oraz zwiększenie czytelności strony głównej.
  • Odświeżenie designu i przygotowanie nowego layoutu w responsive web design. Celem tych działań była pełna kompatybilność strony z urządzeniami mobilnymi różnej rozdzielczości.
  • Maksymalizacja komfortu odwiedzin w sklepie internetowym z poziomu urządzeń mobilnych.

Badania i testy user experience

Wszystkie prace były poparte badaniami ilościowymi oraz badaniami user experience. Podczas nich zdiagnozowane zostały główne obszary zainteresowań klientów docelowych sklepu internetowego. Wskazane kategorie produktów zostały umieszczone w bardziej widocznych miejscach, tak by zwiększyć sprzedaż. Na podstawie badań zostały również stworzone nowe kategorie na stronie głównej, które cieszą się obecnie dużym zainteresowaniem.

Obszary zainteresowań klientów

Najlepsze standardy responsive web design

Najważniejsze prace dotyczyły przygotowania sklepu do wdrożenia w responsive web design. Zostały one podzielone na trzy obszary. Pierwszy dotyczył nowego layoutu. Uwzględnił on nowe wymagania użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. Dzięki temu, wygląd sklepu stał się bardziej przejrzysty. To podniosło jego funkcjonalność dla użytkowników docelowych.

Po analizie ruchu na stronie sklepu, została również zastosowana nowa paginacja produktów. Wyniki badań pokazały, że klienci odwiedzali najwyżej 3 strony z produktami. Zamiast standardowej paginacji stron produktów: 1, 2, 3, 4… została więc wprowadzona nowa – „Załaduj następne X produktów”. Zastosowana paginacja została dodatkowo podkreślona wyraźnym przyciskiem, który dobrze sprawdza się na urządzeniach mobilnych i jest na nich łatwo klikalny.

Trzeci obszar zmian dotyczył nowego procesu zakupowego oraz wyglądu koszyka. Oba elementy zostały uproszczone i dostosowane do urządzeń mobilnych.

Koszyk dla urządzeń mobilnych

Najważniejsze korzyści po zastosowaniu responsive web design w sklepie NICI, to:

  • Automatyczne dostosowanie wyglądu sklepu do wszystkich urządzeń mobilnych, a co za tym idzie: zachowanie spójności wizerunkowej
  • Posiadanie tylko jednej wersji strony. To oznacza mniejsze koszty utrzymania oraz szybszą możliwość zmian
  • Dodatni wpływ na pozycjonowanie. Algorytmy Google preferują strony w responsive web design
  • Zwiększenie dostępności oferty sklepu: bardziej efektowna i efektywna ekspozycja produktów oraz zwiększenie szansy na "spontaniczne" zakupy.

Dostosowane metody promocji

W celu zwiększenie sprzedaży oraz zbudowaniu większej lojalności klientów w sklepie NICI, został przygotowany moduł programu lojalnościowego. Moduł zachęca klientów do zakupów w zamian za które otrzymują oni punkty. Zgromadzone punkty można zamieniać na nagrody.

Główną zaletą rozwiązania jest intuicyjna obsługa dla administratora sklepu oraz przejrzyste zasady dla klienta. Administrator sklepu może sam ustalić ile punktów otrzyma klient za każdą wydaną w sklepie złotówkę oraz jakie nagrody może zakupić za zebrane dotychczas punkty. W panelu znajduje się także system poleceń, pozwalający na dodawanie punktów osobom, które skutecznie zarekomendują sklep innym klientom.

Rezultaty wdrożenia

Po wdrożeniu nowego sklepu internetowego dla marki NICI, zostały przeprowadzone badania porównawcze. Badaniu online było poddanych pięć tysięcy użytkowników odwiedzających sklep. Główne wyniki badań, to:

  • Ruch mobilny wzrósł o 100%
  • Współczynnik odrzuceń spadł o 25%
  • Konwersja w sklepie wzrosła o 26%

 

Z pełną odpowiedzialnością mogę polecić firmę i-systems jako zaufanego i dobrze rokującego partnera do długotrwałej współpracy w zakresie indywidualnych i kompleksowych usług e-commerce. Jestem przekonana, że zagwarantuje klientom wysokiej jakości projekty i pozwoli im odnieść sukces.

— Małgorzata Wypychacz, nicisklep.pl

Zobacz następny Case ›

Tagi

UX Design

responsive web design

e-commerce w sprzedaży detalicznej

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?

Skontaktuj się z nami Zadzwoń, napisz lub zostaw numer telefonu

Strona korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.