Analiza - dlaczego warto od tego zacząć?

Solidna i rzetelna analiza biznesowa to najważniejszy etap budowy rozwiązań sprzedażowych. Odpowiednio przeprowadzona analiza pozwala lepiej zrozumieć potrzeby klienta oraz zrealizować projekt w założonym harmonogramie i budżecie. Jak to wygląda w i-systems?

Porozmawiajmy i poznajmy się lepiej

Rozmowa jest dla nas najważniejszym etapem. Od tego wszystko się zaczyna. Z naszego doświadczenia wynika, że na samym początku współpracy, zaufać drugiej firmie nie jest łatwo. Rozumiemy to. Dlatego zaczynamy od rozmowy, prezentujemy naszą ofertę i dotychczasowe rozwiązania, rozwiewamy wątpliwości, odpowiadamy na pytania, podpowiadamy rozwiązania warte uwagi, dzielimy się wiedzą.

Co nas odróżnia od innych?

W pracy kierujemy się prostą maksymą: jeśli nie potrafisz wytłumaczyć czegoś w prosty sposób, to znaczy, że tak naprawdę tego nie rozumiesz. Znamy nasz produkt od podstaw i dlatego potrafimy w zrozumiały sposób go zaprezentować, udzielając przy tym odpowiedzi na wszystkie pytania. Ponadto, w zależności od zakresu prac, dogłębności przeprowadzonych badań oraz dopasowania dedykowanych systemów oferujemy trzy rodzaje analizy: procesową, funkcjonalną oraz konfiguracyjną.

Analiza procesowa

Jest najbardziej efektywnym rodzajem przeprowadzanych analiz. Szczegółowo omawia procesy, które zachodzą w firmie klienta, proponuje najlepsze do realizacji określonych celów rozwiązania oraz przedstawia efekty, które zaistnieją po wdrożeniu dedykowanych funkcjonalności. Istotnym jest więc, odpowiednie określenie potrzeb firmy i doprecyzowanie jakich narzędzi potrzebuje.

Analiza procesowa pozwala na pełne zrozumienie potrzeb klienta i uniknięcie sytuacji, w której przez niewłaściwe zdefiniowany zakres prac otrzymamy system niespełniający oczekiwań. Do przeprowadzenia tego wariantu analizy angażowany jest zespół specjalistów, a proces składa się z kilku etapów.

1. Elementem przygotowawczym do przeprowadzenia skutecznego procesu analitycznego jest rozmowa Sales Managera z przyszłym klientem. Podczas tego spotkania Sales Manager ma na celu poznanie idei przedsiębiorstwa oraz kierunku, w którym potencjalny klient chciałaby się rozwijać. Powinien zapoznać się również z potrzebami danej firmy.

2. W pierwszym etapie analizy procesowej, specjaliści w zakresie analizy oraz integracji spotykają się w celu zrozumienia obecnej sytuacji przedsiębiorstwa oraz uzasadnienia biznesowego, czyli powodów zainteresowania wdrożeniem nowego systemu eCommerce. Do ustalonego wcześniej spotkania przygotowywana jest agenda. Wyznaczony przez firmę i-systems Project Manager przekazuje agendę klientowi wraz z konkretnymi pytaniami dotyczącymi potrzeb firmy. Klient przed spotkaniem, może przemyśleć odpowiedzi na pytania. Udzielone odpowiedzi będą istotne przy doborze optymalnych rozwiązań eCommerce oraz odpowiedniej strony graficznej będącej wizerunkowym elementem nowego systemu

3. Kolejnym etapem jest poznanie architektury rozwiązań. Firma i-systems proponuje zawsze własne oprogramowanie, jednak sprawdzeniu podlegają inne, funkcjonujące już w przedsiębiorstwie systemy informatyczne. Podczas zaawansowanej i przekrojowej analizy systemów eCommerce zwracamy uwagę na:

  • Istniejącą infrastrukturę IT, czyli na to z czym mamy zintegrować nowy system,
  • Proces ERP, w ramach którego badamy, jak informacje pochodzące z różnych szczebli produkcji i sprzedaży krążą w krwiobiegu organizacji oraz jakie mechanizmy wspierają planowanie Business intelligence,
  • Proces obsługi zamówień, gdzie sprawdzamy wszystkie procesy od przyjęcia zamówienia, poprzez jego weryfikację ze stanami magazynowymi, automatycznym przygotowaniem dokumentów i przekazaniem zamówienia do pakowania,
  • Proces pakowania i nadawania przesyłek począwszy od wyszukania zamówień, przez weryfikację produktów z zamówieniem poprzez skanowanie kodów kreskowych, generowanie listów przewozowych, aż do druk etykiet,
  • Cały proces zakupowy zarówno od strony klienta docelowego jak i osób zarządzających sprzedażą. Poddajemy analizie ciąg akcji i wszystkich reakcji na podejmowane czynności,
  • Poziom zrozumienia i analizę odbioru systemu przez klientów docelowych. Każdy system musi być do nich dostosowany. W tym celu prowadzimy badania user experience oraz projektujemy layout pod każdy projekt.

4. W ramach poznania procesów obsługiwanych przez stary system sprzedażowy oraz procesów, których obsługę lub automatyzację klient chciałby zaimplementować w nowym systemie eCommerce, pracownicy i-systems korzystają z diagramów SIPOC, czyli narzędzia pozwalającego zidentyfikować wszystkie elementy procesu, a także graficznej notacji BPMN służącej opisaniu procesów biznesowych.

5. Posiadając wiedzę z zakresu obecnej sytuacji firmy, tego co należy zmienić, aby osiągnąć wyznaczony cel, wiedząc jakie jest uzasadnienie biznesowe oraz posiadając rozrysowany przyszły proces biznesowy, system eCommerce zostaje mapowany. Powstaje również bardzo szczegółowy terminarz prac, harmonogram rzeczowo-finansowy oraz kryteria odbioru systemu.

Analiza procesowa jest najbardziej szczegółowym rodzajem analizy, której celem jest skuteczne wdrożenie dedykowanych rozwiązań eCommerce. W związku z tym, ważne jest, by przy tworzeniu analizy uczestniczyli zarówno pracownicy firmy tworzącej system eCommerce, wytypowane przez klienta osoby, które są odpowiedzialne za wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, dostosowanych do specyfiki i potrzeb firmy, jak i sprawujący nadzór – zarząd firmy.

Analiza funkcjonalna

Charakteryzuje ją inne podejście do wdrażanego systemu. W tym przypadku, otrzymujemy od zainteresowanego wdrożeniem dedykowanych rozwiązań Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia. Dokument SIWZ zawiera spis funkcjonalności jakie powinny zawierać się w nowym systemie sprzedażowym. Na podstawie takiego dokumentu proponujemy metody oraz opisujemy, w jaki sposób będą one realizowały poszczególne procesy. Stworzona analiza zawiera wykaz proponowanych rozwiązań wraz z grafikami obrazującymi jak dany proces będzie wyglądał. Zostaje również określony czas potrzebny do stworzenia systemu eCommerce oraz harmonogram rzeczowo-finansowy.

Analiza konfiguracyjna

Nawet najbardziej standardowy system potrzebuje pewnej konfiguracji. Ten rodzaj analizy pozwala na przekształcenie standardowych rozwiązań zgodnie indywidualnymi potrzebami danej firmy. W analizie znajdują się także informacje związane z czasem realizacji oraz harmonogram rzeczowo-finansowy.

Zaczynamy tam, gdzie inni mówią “nie da się”

W branży działamy od 2004 roku. Dzielimy się swoją wiedzą, doświadczeniem, radą, pokazujemy konkretne rozwiązania, które już zrealizowaliśmy. Nie boimy się nowych wyzwań, lubimy być zaskakiwani, jesteśmy gotowi na trudne pytania i ciekawe case’y.

Sprawdź nas, to takie proste

Największa zmiana zaczyna się od małego kroku. Przyjedź do naszej siedziby lub sprawdź, gdzie będziemy w najbliższym czasie i opowiedz o swojej wizji e-commerce.

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?

Skontaktuj się z nami Zadzwoń, napisz lub zostaw numer telefonu

Strona korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.