Tworzymy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji

System sprzedaży dla branży fashion

Sprzedaż odzieży oraz obuwia w internecie jest już powszechnie stosowanym modelem. Zaskoczyć mogą jednak rozwiązania, dzięki którym marka wyróżni się na rynku. Łączenie sprzedaży stacjonarnej ze sprzedażą w sieci? A może zwiększanie sprzedaży z pomocą partnerów afiliacyjnych oraz nowych kanałów dotarcia do klienta? Do tego strona, potrafiąca obsłużyć duży ruch, szczególnie przy wyprzedażach i akcjach promocyjnych oraz optymalizacja zdjęć, których rozmiar dostosowuje się do wielkości ekranu. Przykładów jest wiele. Poniżej prezentujemy rozwiązania, które może zawierać system sprzedaży dla branży fashion.

Przykładowe rozwiązania dla branży fashion

Prezentacja produktu

To właśnie interesujące zdjęcia produktów w wysokiej rozdzielczości często wpływają na decyzję o zakupie. Dlatego, system sprzedaży dla branży fashion zawiera rozwiązanie, które ukazuje zestawy produktów w formie lookbooka. Każdy artykuł na zdjęciu kieruje bezpośrednio do karty produktowej, skąd klient może dokonać zamówienia. Widząc aranżację zestawów produktów w “naturalnym środowisku”, inaczej niż w przypadku, gdzie widnieją one osobno, jedynie na białym tle, klient chętniej dokona większej ilości zakupów.

  • Interaktywne przedstawienie produktów
  • Skrócenie ścieżki zakupowej
  • Dowolna liczba sekcji zdjęć modeli z przypisanymi do nich produktami i opisem
  • Ukazanie produktów lub zestawów produktów w “naturalnym środowisku”
“Podejmując współpracę z i-systems zależało nam na zachowaniu spójności z oficjalnym key visual’em marki, na automatyzacji procesów obsługi treści i zamówień oraz dopasowaniu strony do urządzeń mobilnych. Myślę, że efekt końcowy jest odbierany pozytywnie przez naszych klientów, a to właśnie na ich opinii najbardziej nam zależy.” — Arkadiusz Kotula, E-commerce Manager newbalance.pl

Omnichannel Retailing

Dla marek prowadzących sieć sklepów stacjonarnych, ważne jest wykorzystanie potencjału omnichannel retailing, czyli łączenia sprzedaży offline z online. Dzięki temu, czynniki, takie jak cenniki, programy lojalnościowe itp. pozostają spójne, co wpływa na pozytywne doświadczenie klienta.

  • Łącznie sprzedaży stacjonarnej z internetową
  • Jednolita polityka cenowa
  • Spójny program lojalnościowy
  • Obsługa możliwości click & collect

Zarządzanie akcjami promocyjnymi i rabatami

Wyprzedaże kolekcji z minionego sezonu, obniżki świąteczne, okazjonalne rabaty. Rodzajów rabatów jest wiele, jednak zarządzanie nimi nie musi być trudne. System sprzedaży dla branży fashion, wyposażony jest w rozwiązanie, które pozwala na sprawne kreowanie, zarządzanie i ustalanie hierarchii rabatów oraz akcji promocyjnych.

  • Wsparcie zarządzania rabatami
  • Ustalenie sposobu naliczania rabatów
  • Tworzenie akcji promocyjnych
  • Definiowanie warunków nakładania się rabatów
  • Tworzenie scenariuszy rabatów
  • Zarządzanie wszystkimi formami rabatów w sklepie
  • Tworzenie grup zależnych od siebie rabatów
  • Określenie wspólnej logiki działania różnych form rabatowania

Zwroty, wymiany i reklamacje

Mimo tego, iż celem posiadania sklepu online jest generowanie jak największej ilości zamówień, zdarza się, że klienci chcą zwrócić, zareklamować lub wymienić wcześniej zakupiony towar. Według prawa konsumenckiego, firma musi być przygotowana na taką ewentualność. Firma i-systems stworzyła dedykowane rozwiązanie, które porządkuje cały ten proces i zapewnia ciągłość korespondencji. Z drugiej strony klient czuje większy komfort przy zakupach online, wiedząc że w ewentualności, może bezproblemowo zwrócić bądź wymienić produkt.

  • Skrócenie czasu obsługi reklamacji i zwrotów
  • Podniesienie jakości obsługi klienta
  • Pełna historia zmian, raportowanie
  • Uporządkowanie procesu reklamacji i zwrotów
“Nasz nowy system e-commerce dostosowany jest do sprzedaży międzynarodowej, a dedykowane funkcjonalności takie jak: rozbudowany moduł reklamacji, czy programy lojalnościowe, pozwalają budować u naszych klientów poczucie, że jesteśmy firmą stawiającą na pozytywne i długofalowe relacje.” - Michał Kautz, właściciel firmy Pitbull Promotion

Partnerzy afiliacyjni

W dobie social mediów, blogów czy vlogów, marketing afiliacyjny odgrywa bardzo ważną rolę w sprzedaży. Afilianci promują produkty marki na swoich powierzchniach, co jest świetną formą reklamy dla firm. Rozliczanie afiliantów może być jednak nie lada wyzwaniem, ponieważ często ciężko stwierdzić, od którego tak naprawdę pochodzi zakup. Rozwiązanie, w które wyposażony jest system sprzedaży dla branży fashion, pozwala przypisać do każdego afilianta link, który umieszczany jest w kreacjach reklamowych. W konsekwencji, po kliknięciu linka i dokonaniu zakupu, transakcja zapisuje się na koncie konkretnego afilianta. Dzięki temu, wszystkie niezbędne dane dostępne są systemie.

Dwukierunkowa integracja z zewnętrznymi platformami sprzedażowymi

Zewnętrzne portale sprzedażowe, takie jak Amazon, ebay czy LaModa dają ogromne możliwości. Efektem połączenia sklepu online z takimi platformami jest uzyskanie kolejnego kanału sprzedaży. Po zakupie, zamówienie zostaje przekierowane do sklepu online, z oznaczeniem, że pochodzi z danej platformy. Oferta i stany magazynowe są natomiast aktualizowane automatycznie, co pozwala na znaczną oszczędność czasu.

  • Dodatkowe kanały sprzedaży - sprzedaż w zewnętrznym serwisie
  • Tworzenie unikalnego wyglądu aukcji, zgodnie z szatą graficzną systemu ecommerce
  • Pełna kontrola nad złożonymi zamówieniami oraz płatnościami
  • Łatwe dotarcie do rynków zagranicznych

Aplikacja mobilna

Klienci oczekują sprawnych i prostych zakupów. Aplikacja mobilna, tworzona przez tę samą firmę co system e-commerce to gwarancja aktualnych danych, takich jak stany magazynowe, ceny, promocje. Umożliwia klientowi nie tylko przeglądanie asortymentu sklepu oraz sprawne zakupy, ale także zbieranie punktów lojalnościowych i otrzymywanie zawsze aktualnych informacji o promocjach.

  • Własne miejsce marki w telefonie klienta
  • Obsługa aplikacji i systemu e-commerce z jednego panelu administracyjnego
  • Wsparcie działań omnichannel
  • Obsługa push notyfikacji, RDO, one-click, RDIF, Touch ID, Blik, NFC, QR i kodów kreskowych

Cloud hosting

Promocje sezonowe, black friday, świąteczne szaleństwo - jest to czas kiedy na platformie sprzedażowej panuje duży ruch. System musi być jednak gotowy do obsłużenia ruchu w każdej sytuacji. Warto zatem posiadać infrastrukturę cloud, która jest gwarancją bezpieczeństwa serwerów i usług na nich zainstalowanych.

  • Szybsze działanie systemu sprzedażowego
  • Odpowiedzialność za fizyczne i wirtualne działanie serwerów i usług na nich zainstalowanych
  • Możliwość poszerzenia zasobów serwerowych
  • Ułatwiony monitoring stanu i kondycji systemu
“Podczas prac nad nowym sklepem dla R-GOL.com, firma i-systems była odpowiedzialna m.in. za stworzenie procesów sprzedaży skutecznie łączących działania B2C oraz B2B, przygotowanie zaawansowanej integracji magazynowo-księgowej z programem Comarch Optima, dostosowanie jej do strategii firmy oraz za przygotowanie infrastruktury serwerowej zdolnej obsłużyć duży ruch, również ten skondensowany w krótkim czasie.” - Tomasz Naruniec, Menedżer ds. e-commerce R-GOL.

Połączenie B2B i B2C

W branży fashion, sprzedaż w modelu B2C jest standardem. Wiele firm może jednak rozszerzyć swoją działalność o sprzedaż business to business. Rozwiązania i-systems pozwalają w ramach jednego panelu zarządzać zarówno detalicznymi, jak i hurtowymi transakcjami.

  • Przyznawanie rabatów na produkty wybranych producentów
  • Udzielanie kredytu kupieckiego
  • Tworzenie dedykowanych cenników dla klientów biznesowych
„Połączenie centrum handlowego z e-commerce to projekt pionierski i innowacyjny. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą, która zapewni nam dedykowane rozwiązania i pełne, elastyczne wsparcie w rozwoju platformy. Zespół i-systems potrafi dobrze zidentyfikować potrzeby biznesowe, a następnie zadbać o sprawne ich wdrożenie.” — Piotr Kreft, Head of e-commerce w FASHION HOUSE Group

Tworzone przez i-systems systemy sprzedaży dla branży fashion:

  • Vistula
  • Fashion House
  • New Balance Poland
  • Wólczanka
  • Run Colors
  • Pitbull
  • W.KRUK
  • 5.10.15.
  • Big Star

Branża fashion jest bardzo wymagającym sektorem, ze względu na dużą konkurencję. Chcąc zaistnieć w świecie online, marka musi sprostać ciągle zmieniającym się trendom oraz wymaganiom klientów. System sprzedaży dla branży fashion oraz jego funkcjonalności muszą więc być rozbudowane. System powinien także działać szybko i sprawnie. Nie można również zapomnieć o pozytywnych doświadczeniach klienta - prostym systemie zwrotów, wymian czy reklamacji oraz odpowiedniej prezentacji produktów, wraz z intuicyjną ścieżką zakupową.

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?

Skontaktuj się z nami Zadzwoń, napisz lub zostaw numer telefonu

Strona korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.