Case Study e-commerce: 8a.pl

8a.pl to gliwicka firma, jedna z nielicznych na rynku, która specjalizuje się w sprzedaży profesjonalnego sprzętu do wspinaczki oraz górskich wędrówek. W asortymencie oferuje produkty najwyższej jakości, po to by swoim klientom zapewnić bezpieczeństwo i wygodę użytkowania. W ofercie sklepu znaleźć można produkty związane z szeroko pojętym outdoorem - kije trekkingowe, obuwie, namioty, a także akcesoria oraz książki. 8a.pl, poza sklepem internetowym prowadzi sprzedaż stacjonarną, w firmowym salonie w centrum Gliwic.

Zobacz online

E-commerce był dla nas zawsze bardzo istotnym kanałem sprzedaży i promocji – zarówno samych produktów, jak i 8a.pl marki, której warto zaufać i której stacjonarny sklep zwyczajnie trzeba odwiedzić kompletując górskie wyposażenie. Przez kilkanaście lat naszej obecności na rynku cały czas utwierdzamy się w przekonaniu, że środki i energię które wkładamy w rozwój e-commerce są dobrze lokowane i możemy osiągać satysfakcjonujące wyniki.

— Piotr Czmoch, 8a.pl

Wyzwania dla e-commerce 8a.pl

  • Stworzenie zaawansowanej integracji z programem magazynowo-księgowym Subiekt GT.
  • Usprawnienie procesów wyszukiwania produktów i stworzenie zaawansowanej karty produktu.
  • Zaprojektowanie sklepu internetowego w responsive web design.
  • Dodanie funkcjonalności ułatwiającej zarządzanie procesem wysyłania towaru.

Dotychczasowe oprogramowanie zostało napisane dla nas kilkanaście lat temu i przez cały ten czas było intensywnie rozwijane. Doszliśmy jednak do momentu, w którym ograniczenia systemowe zmusiły nas do podjęcia radykalnej decyzji – przestajemy rozwijać działające środowisko, a na bazie doświadczeń tworzymy coś nowego, świeżego i aktualnego pod względem technologicznym. To również rachunek ekonomiczny – w perspektywie czasu inwestycja w nowe oprogramowanie będzie dla 8a.pl korzystniejsza niż kolejne łatki i przeróbki.

— Piotr Czmoch, 8a.pl

Dedykowana platforma sprzedażowa dla klientów B2B i B2C

Sklep 8a.pl to dedykowana platforma sprzedażowa zarówno dla klientów B2C, jak i B2B. Stali i zaufani klienci B2B, którzy uprzednio zostali zweryfikowani przez administratora sklepu, mogą liczyć na rabaty na wybranych producentów, których asortyment kupują najczęściej. Administrator sklepu ma możliwość stworzenia dedykowanego cennika z uwzględnieniem warunków handlowych oraz listy producentów, na które klient otrzyma rabat.

Dodatkowo zweryfikowani klienci mają możliwość skorzystania z kredytu kupieckiego, udzielanego na okres kilku dni. Gdy czas jego spłaty lub też limit kwoty zostanie przekroczony wówczas klient nie może dokonać zakupu i o tym fakcie zostaje poinformowany w specjalnym komunikacie w panelu klienta hurtowego.

Sklep 8a.pl w Gliwicach

Integracja z ERP Subiekt GT

Sprawna i szybka obsługa zamówień znacząco wpływa na pozytywne doświadczenie zakupowe klienta. W przypadku sklepu internetowego 8a.pl integracja z ERP Subiekt GT z pewnością to umożliwia.

Proces obsługi klienta B2B, od momentu złożenia zamówienia po wysyłkę towaru przebiega w zaledwie 4 etapach. Przyjęte zamówienie on-line zostaje poddane weryfikacji poprzez Subiekt GT pod kątem stanów magazynowych.

Obsługa całego zamówienia odbywa się bezpośrednio w ERP-ie. Następnie tworzona jest kopia zawartości wiadomości on-line i tworzy się dokument z rozpiską zamówienia (1 karta = 1 zamówienie). Po utworzeniu karty, zamówienie przekazywane jest do pakowania.
By uniknąć pomyłek, weryfikowana jest zgodność produktów z zamówieniem poprzez skanowanie kodów kreskowych. W przypadku braku zgodności (kolor czerwony) system automatycznie blokuje zamówienie. Dzielenie zamówienia odbywa się bezpośrednio w Subiekt GT. Po skompletowaniu zamówienia, generowany jest list przewozowy z wykorzystaniem menagera wysyłek i paczka trafia do miejsca składowania. W tym samym czasie klient otrzymuje wiadomość e-mail o pomyślnej realizacji zamówienia.

Proces obsługi klienta B2C przebiega równie sprawnie, przy czym na etapie składania zamówień, dzielą się one na przedpłatę i pobranie. W przypadku, gdy klient wybiera opcję wysyłki towaru do punktu stacjonarnego, zamówienie weryfikowane jest pod kątem dostępności w magazynie głównym. W przypadku braku produktu, odwołanie następuje do kolejnego magazynu, a następnie do podmagazynów. Wówczas kolejność zamówień determinowana jest przez stany magazynowe.

Menager wysyłek

Sklep 8a.pl korzysta z bardzo wygodnej funkcjonalności, która usprawnia proces wysyłki zamówień. Menager wysyłek pozwala m.in. na: automatyczne budowanie list paczek do przesłania do danego spedytora, komunikację z API spedytora, pobieranie etykietek na paczki, ważenie paczek, automatyczną zmianę stanu zamówienia po przekazaniu do wysyłki.

Do sprawnej obsługi zamówień sklep korzysta z usług Poczty Polskiej (e-nadawca), Inpost (paczkomaty), kurier GLS. Istnieje także możliwość osobistego odbioru towaru w salonie firmowym w Gliwicach.

Zaawansowana karta produktu

Ze względu na specyfikę produktu, który przeznaczony jest m.in. dla osób uprawiających sporty ekstremalne, jedną z zalet sklepu jest bardzo szczegółowa karta produktu. Karta zawiera najważniejsze parametry i cechy produktu oraz szczegółowy opis. Każdy produkt posiada kilka zdjęć (w tym zdjęcia 3D), które w detalach oddają kolorystykę, cechy i kształt towaru. E-sklep oferuję także funkcję kojarzenia produktów, a zakup całego zestawu premiowany jest zniżką.

Wszystkie zdjęcia zamieszczone na stronie wykonane zostały samodzielnie przez obsługę sklepu. Dzięki temu dokonując zakupu w sklepie internetowym, klient może poczuć się jak podczas zakupów w salonie stacjonarnym i otrzymać wszystkie informacje potrzebne do jak najlepszego wyboru. Ponadto klienci mogą dodawać swoje opinie o produkcie.

Widok karty produktu

Responsywna strona biznesu

Rynek sprzedaży internetowej zmienia się niesamowicie dynamicznie pod wieloma aspektami. Dla nas oznacza to ciągłą ewolucję w sposobie komunikacji z klientami, sposobie prezentacji oferty czy budowania swojego wizerunku w sieci. Od 10 lat łączymy sprzedaż online z offline, obydwa kanały mają się nieźle choć ten drugi zdaje się nie mieć prawa bytu bez obecności marki w urządzeniach klientów.

— Piotr Czmoch, 8a.pl

Sklep 8a.pl oprócz przejrzystej szaty graficznej posiada w pełni responsywną stronę, która dostosowuje treści do rodzaju urządzenia. Strona responsywna nie tylko pozwala dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów ale również obniża wydatki związane z utrzymaniem strony.

Responsywne 8a.pl

Efekty wdrożenia

Decydując się na sprzedaż w sieci trzeba na starcie wpisać się w panujące standardy i mieć pomysł na jutro. Do kiedy będziemy realizować zamówienia, dotąd będziemy się rozwijać.

— Piotr Czmoch, 8a.pl

Efektem wdrożenia jest responsywna strona, z zaawanasowaną kartą produktu. Po przeniesieniu systemu e-commerce na oprogramowanie i-systems firma 8a.pl zyskała pełną kontrolę nad sprzedażą B2C oraz B2B. Dodatkowo, wszystkie procesy programu ERP zostały zautomatyzowane. W planach firmy są kolejne rozwiązania usprawniające sprzedaż w sieci.

Zobacz następny Case ›

Tagi

integracja z Subiekt GT

Responsive Web Design

platformy B2B

oprogramowanie eCommerce

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?

Skontaktuj się z nami Zadzwoń, napisz lub zostaw numer telefonu

Strona korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.