Sie können zu Versionen der Seite wechseln, deren Inhalt Ihrem Standort entspricht.

You can switch page to the version whose content is matched to your location.

Tworzymy kompletną platformę e-commerce, odpowiadającą na potrzeby Twojego biznesu

Case Study e-commerce: 5.10.15.

Marka 5.10.15. to jedna z największych w Polsce sieci sprzedaży detalicznej. Obecnie posiada ponad 230 sklepów stacjonarnych, w których sprzedaje ubrania i akcesoria dziecięce. W ramach współpracy z i-systems stworzono całkowicie nowy sklep internetowy, zoptymalizowano procesy sprzedaży oraz stworzono nowe rozwiązania.

Zobacz online

Wyzwania eCommerce

Wszystkie prace związane z nowym systemem eCommerce dla marki 5.10.15. rozpoczęły się od analizy biznesowej i IT spółki. Dzięki niej zostały zdefiniowane najważniejsze zadania. Wśród nich znalazły się, m.in.:

  • Stworzenie nowego layoutu zgodnego z założeniami Responsive Web Design
  • Przygotowanie integracji z operatorem logistycznym na platformie SAP
  • Integracja z programem magazynowo - księgowym
  • Stworzenie infrastruktury serwerowej w chmurze zdolnej do obsłużenia dużego ruchu na stronie, sięgającego ponad miliona wizyt miesięcznie
  • Migracja danych o kontrahentach, danych o produktach i migracja SEO na oprogramowanie i-systems
  • Stworzenie zaawansowanego modułu raportowania sprzedaży i analityki
  • Integracja kanałów sprzedaży w ramach idei omnichannel retaling

Nowy design marki

Wraz ze zmiana oprogramowania, sklep potrzebował także odświeżenia layoutu. Na podstawie „Esencji marki” (zbioru dobrych praktyk dotyczących identyfikacji wizualnej klienta), został przygotowany nowy design strony.

Lookbook marki 5.10.15

Nowa identyfikacja wizualna charakteryzuje się głównymi wartościami marki, czyli optymizmem przejawiającym się w dystansie do rzeczywistości, demokratycznością, czyli dostępnością dla wszystkich klientów, nowoczesnością charakteryzującą każdą kolekcję oraz kreatywnością w poszukiwaniu trendów w modzie dziecięciej. Wszystkie prace od początku zostały przygotowane w oparciu o Responsive Web Design.

Integracja z operatorem logistycznym na platformie SAP

W ramach prac została przygotowana również dedykowana integracja z operatorem logistycznym. Operator logistyczny jest to zewnętrzna firma specjalizująca się w magazynowaniu i wysyłce zamówień. Posiada on własny program ERP, do którego integrator przekazuje dane o nowych zamówieniach. Są one ponownie weryfikowane, a następnie kompletowane i realizuje się ich wysyłkę. Informacja o statusie zamówienia jest wysyłana do oprogramowania sprzedażowego.

Oprogramowanie i-systems pośredniczy w komunikacji między programami ERP marki i operatora logistycznego. Po złożeniu zamówienia system wstępnie weryfikuje jego poprawność i wysyła dane do operatora logistycznego. Informacje zwrotne o zrealizowanym zamówieniu są przekazywane przez i-systems do programu ERP.

Integrator dwukierunkowo wymienia dane pomiędzy systemami, weryfikując do którego systemu ERP (marki czy operatora logistycznego) mają trafić dane. Komunikacja wyzwalana jest na żądanie pracownika lub w cyklicznych przedziałach czasu. Wszystkie synchronizacje są odnotowywane w postaci rejestru zdarzeń.

Połączenie systemu z ERP

Nowy system eCommerce 5.10.15. charakteryzuje się możliwością komunikacji z systemem ERP na podstawie cyklicznej wymiany informacji. Integracja odpowiada za zarządzanie produktami, raportowanie sprzedaży czy zarządzanie promocjami. Wśród jej szczegółowych funkcjonalności znajdują się m.in.: komunikacja z systemem ERP, aktualizacja produktów i ich cen czy cykliczne przesyłanie informacji do systemu ERP o zrealizowanych zamówieniach oraz wystawionych do nich dokumentach handlowych. Integracja przekazuje dane między programem magazynowoksięgowym a operatorem logistycznym.

Sprzedaż transgraniczna

Sklep internetowy obsługuje również zamówienia spoza Polski - na co dzień zamówienia są realizowane z wysyłką dla 19 różnych krajów. Każdy kraj posiada swoją specyfikę sprzedaży. Nowy system eCommerce jest również na to gotowy.

Siła cloud hosting

System eCommerce przygotowany dla marki 5.10.15. codziennie obsługuje dziesiątki tysięcy odwiedzin. Na jego potrzeby została stworzona dedykowana infrastruktura serwerów w chmurze. Cloud to wirtualizacja poszczególnych usług serwerowych na osobnych serwerach wirtualnych. Wirtualizacja pozwala dopasowywać zasoby do potrzeb, a jeśli nagle potrzeby się zwiększą, w prosty sposób można dodać kolejne bez żadnych zmian sprzętowych i przebudowywania całej infrastruktury.

Wykorzystywane typy serwerów w 5.10.15. to, między innymi: workery, które stanowią podstawową usługę. Obecnie sklep wykorzystuje sześć takich maszyn. Zainstalowane są na nim serwery www (nginx) oraz php (php-fpm). Ta usługa odpowiedzialna jest za generowanie stron dla klientów docelowych i panelu administracyjnego.

Na kolejnych wirtualnych maszynach znajdują się takie usługi jak baza danych (mysql), ich repliki pełniące rolę bezpieczeństwa, load balancery (haproxy) opowiedziane za równomierne rozkładanie ruchu na wiele workerów, serwer cache plików statycznych (varnish) pośredniczący między klientem końcowym a workerem w celu szybszego ładowania treści, serwer pocztowy (exim) odpowiedzialny za wysyłkę wiadomości, serwer cache dla aplikacji (redis) odpowiedzialny za szybsze generowanie stron przez workery czy serwer wyszukiwarki pełnotekstowej (solr).

Średni czas odpowiedzi serwera w perspektywie 24 godzin.

Analityka w eCommerce - dedykowane raporty sprzedaży

Obecnie analityka odgrywa ważną rolę w eCommerce. Wiedza na temat sprzedaży stanowi podstawę dla strategicznych decyzji spółek. Dlatego system dla marki 5.10.15. posiada rozbudowaną funkcję analityki biznesowej.

Moduł raportowania sprzedaży pozwala na dokładna analizę dotyczącą ilości lub wartości sprzedaży wszystkich lub tylko zakończonych zamówień w określonym horyzoncie czasu (doba, tydzień, miesiąc lub dowolny zakres dat). Możliwa jest także analiza poprzez wartość brutto i netto, ilość sztuk, wartości zamówienia, informacji zwrotnych dotyczących zamówień zrealizowanych i odrzuconych, wartości sprzedaży w danym czasie z podziałem na kraj wysyłki oraz zawężanego do wybranego przedziału czasowego, liczbę produktów najlepiej sprzedających się pod kątem ilości i wartości w wybranym przedziale czasowym oraz szeregiem innych sposobów, uwzględniających cenę, wartość, ilość, sposób realizacji, stan czy kraj.

Wejście w erę omnichannel

Marka 5.10.15. to jedna z największych sieci handlowych w Polsce. Posiada ponad 230 salonów sprzedaży stacjonarnej. Sieci handlowe wykorzystując nowe nawyki zakupowe klientów, mogą osiągnąć wymierne korzyści. Obecnie największym trendem jest przenikanie się zakupów internetowych z tymi stacjonarnymi.

W pierwszej fazie projektu ujednolicono program lojalnościowy, który obecnie jest spójny w sklepie internetowym i salonach stacjonarnych. Stworzono również moduł zarządzania promocjami, który pozwala na zachowanie spójnej polityki cenowej we wszystkich kanałach sprzedaży.

Kolejne zadania związane z połączeniem sprzedaży internetowej ze stacjonarną zaplanowane są w dalszych krokach w ramach współpracy 5.10.15. oraz i-systems. Będzie to m.in.: możliwość odbioru i zwrotu w salonach firmowych rzeczy kupionych online.

Jeden z salonów marki 5.10.15.

+ dużo, dużo więcej

Opisane wyżej moduły i funkcjonalności to tylko część nowego systemu eCommerce dla marki 5.10.15. Wśród innych przygotowanych rozwiązań można wyróżnić dodatkowo: system zliczania sprzedaży (afiliantów) czy nową logikę koszyka zakupowego podnoszącą sprzedaż.

Wybrane dane z realizacji

  • Ponad 500 zadań zrealizowanych przed uruchomieniem nowego systemu
  • Ponad 900 zmian w głównej gałęzi (branch) systemu
  • Dostępność sklepu na poziomie 99,999%

Opinia klienta

Zbudowanie przez i-systems platformy w oparciu o nowoczesne standardy eCommerce jest wstępem do dalszej współpracy oraz początkiem pełnej realizacji strategii omnichannel, nad którą obecnie pracujemy.

— Sebastian Moleda, Dyrektor Operacyjny Komex

Zobacz następny Case ›

Tagi

omnichannel

integracja kanałów sprzedaży

obsługa dużego ruchu

sprzedaż transgraniczna

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?

Skontaktuj się z nami Zadzwoń, napisz lub zostaw numer telefonu

Strona korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.