Case Study e-commerce: R-GOL
R-GOL.com to największy profesjonalny sklep piłkarski w Polsce. Firma w ciągu kilkunastu lat istnienia stała się jednym z największych dystrybutorów sprzętu do piłki nożnej. R-GOL działa również offline. Poza sklepem internetowym to także m.in.: Salon Piłkarski w Ostródzie, sklep stacjonarny w Olsztynie czy Centrum Piłkarskie w Gdańsku. Pzedsiębiorstwo produkuje również sprzęt piłkarski pod własną markę - RG.
Wyzwania e-commerce
- Przygotowanie infrastruktury serwerowej zdolnej obsłużyć duży ruch, również ten skondensowany w krótkim czasie.
- Stworzenie procesów sprzedaży skutecznie łączących działania B2C oraz B2B w ramach multisklepu.
- Przygotowanie zaawansowanej integracji magazynowo-księgowej z programem Streamsoft Verto i dostosowanie jej do strategii firmy.
Połączenie rozwiązań sprzedaży B2C oraz B2B
Część prac dotyczyła ujednolicenia sposobu przepływu informacji między wszystkimi lokalizacjami firmy w ramach systemu magazynowo-księgowego. R-GOL posiada kilka magazynów, a sklep hurtowy korzysta ze stanów magazynowych tylko jednego z nich. Obecnie cała sprzedaż jest obsługiwana z jednego miejsca - specjalnie przygotowanego systemu e-commerce.
Prace związane z systemem ERP dotyczyły również automatyzacji procesu obiegu dokumentów w firmie. Wśród w pełni automatycznych rozwiązań znajdują się m.in. tworzenie dokumentów rezerwacji czy przekształcanie dokumentu rezerwacji do faktury lub paragonu po zrealizowaniu zamówienia w sklepie.
Dodatkowo, w celach logistycznych i statystycznych, integrator po złożonym zamówieniu sprawdza, czy kontrahent o takim samym kodzie lub numerze NIP lub adresie mailowym już istnieje w systemie. Jeśli tak, zamówienie przypisuje do istniejącego kontrahenta, a jeśli nie istnieje - zakłada nową kartotekę kontrahenta.
Wiele sklepów w jednym miejscu
System e-commerce przygotowany dla firmy R-GOL obecnie obsługuje trzy podmioty. Są to:
- Sklep internetowy dla klientów detalicznych http://www.r-gol.com.
- Sklep hurtowy dla klientów B2B http://www.r-gol.net, w którym partnerzy biznesowi po rejestracji mogą sprawdzić dostępne stany, obowiązujące ceny, oraz zamówić towar.
- Sklep http://www.r-gol.pro dedykowany zawodowym graczom piłkarskim występujących w Ekstraklasie, I i II lidze.
Nowoczesne metody promocji
R-GOL jako jeden z nielicznych dystrybutorów w Polsce ma możliwość udostępnienia klientom dodatkowej personalizacji produktów poprzez wykonanie haftu na obuwiu. Hafty są możliwe ze względu na ścisłą współpracę z firmą Nike. Moduł haftów umożliwia dodanie do obuwia własnego napisu w wybranym kolorze.
Widok modułu haftów
W ramach prac zostały również przygotowane narzędzia wspierające sprzedaż. Wśród nich znajdują się m.in.:
- Automatycznie generowane numery ID do banerów reklamowych, które są gotowe do umieszczenia w kanałach komunikacyjnych partnera w ramach programu afiliacyjnego.
- Rabat za polecenie na Facebooku po udostępnieniu sklepu na tablicy. Rabat jest automatycznie doliczany do zamówień bez konieczności wpisywania kodu. Rozwiązanie umożliwia obsłudze sklepu ustalenie jego wysokośći oraz czasu ważności.
- Rozbudowany program lojalnościowy RG TEAM. W ramach tego rozwiązania znajduje się opcja ustawienia różnych przeliczników punktów w poszczególnych sklepach w zależności od rodzaju transakcji: B2C lub B2B.
Znaczenie mobile commerce
Ze względu na specyfikę sklepu duża część klientów docelowych przeglada ofertę na urzadzeniach mobilnych. Cały system e-commerce został przygotowany według najlepszych rozwiązań responsive web design. Najważniejsze prace obejmowały:
- Ułatwienie procesu zakupowego oraz zapewnienie intuicyjności.
- Poprawę użyteczności kart produktowych poprzez optymalne rozmieszczenie treści.
Rezultaty wdrożenia i plany rozwoju
Po przeniesieniu systemu e-commerce na oprogramowanie i-systems firma R-GOL zyskała pełną kontrolę nad sprzedażą B2C oraz B2B. Dodatkowo wszystkie procesy programu ERP zostały zautomatyzowane. W planach są kolejne rozwiązania usprawniające sprzedaż w sieci.
Zobacz następny Case ›