Case study e-commerce: FASHION HOUSE Online Shopping

FASHION HOUSE Group jest wiodącym graczem w sektorze centrów typu outlet w Europie oraz największym deweloperem i operatorem takich projektów w Europie Środkowo-Wschodniej i Rosji. Łącznie posiada 154 400 m kw. powierzchni w Polsce, Rumunii i Rosji. Kolejne 68 700 m kw. jest aktualnie w fazie budowy. FASHION HOUSE Group jest częścią Liebrecht & wooD Group. Teraz też Fashion House jest pierwszym w regionie CEE twórcą i operatorem platformy e-commerce zbudowanej na potrzeby centrum handlowego offline.

Zobacz online

Wyzwania e-commerce

  • Przygotowanie rozwiązań sprzedaży typu flash sales
  • Dostosowanie tych rozwiązań do specyfiki rynku rosyjskiego
  • Stworzenie możliwości zaawansowanego zarządzania produktami

System przygotowany dla FASHION HOUSE Group jest biznesowo i logistycznie połączony z FASHION HOUSE Outlet Centre w Moskwie, tworząc spójną strategię omnichannel. Bezpośredni zasięg oddziaływania obiektu w Moskwie to ponad 13 milionów potencjalnych klientów (którym dojazd do centrum zajmuje nie więcej niż 90 minut).

FASHION HOUSE Outlet Centre w Moskwie

Szacuje się, że FASHION HOUSE Online Shopping jest dostępny dla ponad 40 milionów konsumentów w środkowej i zachodniej części Rosji. Sklep internetowy, będący pierwszym outletem internetowym w tej części świata łączącym świat online i offline, oferuje ograniczone czasowo wyprzedaże ubrań popularnych marek, w cenach o 30-90% niższych niż pierwotnie. Platforma i zespół FASHION HOUSE Online Shopping zapewnia najemcom pełną obsługę procesu sprzedaży, w tym przyjmowanie zamówień, zarządzanie relacjami z klientem, marketing, czy logistykę.

Flash sales jako specyfika biznesowa

FASHION HOUSE Group koncentruje centra handlowe typu outlet. Przy tworzeniu rozwiązań e-commerce przyjęto model sprzedaży flash sales, który najlepiej wpasowuje się w strategię sprzedaży. Inspiruje on także do podjęcia działania i w pewien sposób nagradza aktywnych klientów.

Przygotowane zostały rozwiązania, które efektywnie wspomagają prezentację produktów i dają możliwość sprawnych modyfikacji oferty. Jednym z takich rozwiązań jest Lookbook. Polega on na prezentacji całego zestawu modowego, obok którego wyświetlają się konkretne części garderoby, składające się na całość kreacji. Co ciekawe: w większości sklepów, gdy produkt jest niedostępny, znika z oferty. Natomiast w przypadku opisywanego systemu, produkt jest widoczny, ale ma automatycznie dodawany znaczek, informujący o niedostępności. Klient może więc podać maila i jak tylko produkt będzie dostępny, system automatycznie wyśle mu stosowną informację.

Specyfika rynku rosyjskiego

Jak wszyscy wiemy, Rosja jest rozległa pod względem geograficznym. Z biznesowego punktu widzenia wysyłka produktów z centrum handlowego do najodleglejszych zakątków kraju nie zawsze jest korzystna, choćby ze względu na kosztowne zwroty. Dlatego postanowiono wysyłać towary z przyjęciem różnych metod i różnych kosztów dostawy w zależności od destynacji.

W systemie zapisanych jest kilka tysięcy miejsc, w które można wysłać paczkę z FASHION HOUSE Online Shopping. Już podczas składania zamówienia, klient podaje swój kod pocztowy. Na jego podstawie system pokazuje możliwości w wyborze metody dostawy i płatności oraz koszty z uwzględnieniem wagi przesyłki. Oczywiście można także wybrać odbiór w FASHION HOUSE Outlet Centre w Moskwie i jest to pierwszy element strategii omnichannel.

Inne wyzwania programistyczne rynku rosyjskiego to przykładowo: całkowicie inny system wymiany informacji (API) w firmach kurierskich, lokalne systemy płatności oraz lokalne portale społecznościowe.

Zarządzanie produktami

Model flash sales wymaga możliwości zaawansowanego zarządzania produktami w systemie. Wśród licznych rozwiązań warto zwrócić uwagę na istotny przy podejmowaniu decyzji zakupowych szczegół - tabele rozmiarów. Każdy producent posiada bowiem swoją rozmiarówkę. Obecnie FASHION HOUSE Online Shopping posiada produkty od ponad 100 producentów. Zarządzanie tabelami może więc przysporzyć dużej ilości pracy. Stworzone zostało więc rozwiązanie, które pozwala masowo przydzielać nowe rozmiarówki do produktów danego producenta.

Tabele rozmiarów w zależności od producenta

Kierunki i możliwości rozwoju

Stworzenie systemu e-commerce to początek ekspansji spółki FASHION HOUSE Group w internecie. W planach jest wykorzystanie beaconów oraz połączenie ich z dedykowaną aplikacja mobilną. Pomoże to klientom m.in. poruszać się po centrach FASHION HOUSE oraz wyszukiwać najlepsze dla nich oferty.

Opinia klienta

Połączenie centrum handlowego z e-commerce to projekt pionierski i innowacyjny. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą, która zapewni nam dedykowane rozwiązania i pełne, elastyczne wsparcie w rozwoju platformy. Zespół i-systems potrafi dobrze zidentyfikować potrzeby biznesowe, a następnie zadbać o sprawne ich wdrożenie.

— Piotr Kreft, Head of e-commerce w FASHION HOUSE Group

Zobacz następny Case ›

Tagi

omnichannel

integracja kanałów sprzedaży

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?

Skontaktuj się z nami Zadzwoń, napisz lub zostaw numer telefonu

Strona korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.