Tworzymy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji

Case Study – Supersklep

Supersklep to największy sklep internetowy w Polsce z prestiżowymi markami, związanymi z takimi dziedzinami jak snowboard, skateboard, streetwear, hip-Hop, BMX czy FreeSki.

Zobacz online

Potrzeba zmian

Supersklep przez ostatnie kilka lat budował swoją silną pozycję na polskim rynku e-commerce. Przez ten czas praktycznie nie zmieniał swojego wyglądu i funkcjonalności. Jednak potrzeby klientów bardzo się zmieniły. Sklep potrzebował nowego layoutu w responsive web design, odświeżenia brandingu oraz nowej, bardziej dynamicznej identyfikacji wizualnej. Wszystkie zmiany miały nadać nowoczesny styl i wygląd Supersklepowi, ułatwić zakupy poprzez urządzenia mobilne, a co za tym idzie - zwiększyć efektywność biznesową firmy.

Wyzwania e-commerce

Klienci Supersklepu są bardzo związani i przyzwyczajeni, zarówno do marki sklepu, jak i do marek oferowanych produktów. Sklep posiada bardzo popularny i rozbudowany program lojalnościowy, który miał zostać odświeżony. Wszystkie zmiany musiały być wprowadzane metodą ewolucji oraz być poparte badaniami user experience z realnymi użytkownikami sklepu.

Dodatkowo Supersklep odznacza się bogatą treścią. Prace związane z nową identyfikacją wizualna sklepu zakładały przygotowanie ponad 30 podstron contentowych.

W tym projekcie i-systems było odpowiedzialne za przygotowanie nowego brandingu oraz responsywność. Podczas prac projektowych i wdrożenia konieczna była ścisła współpraca z działem IT klienta.

Zastosowane rozwiązania

Duża liczba podstron, produktów i producentów wymagała przeprojektowania nawigacji na stronie sklepu. Zostało stworzonych pięć, głównych kategorii produktów - Sneak, Street, Skate, Snow i Hip-Hop. Wszystkie one są dostępne pod logiem i przenoszą użytkownika bezpośrednio do specjalnie przygotowanych kategorii tematycznych.

Wyniki badań UX zasygnalizowały jeszcze jedną kwestię, nad którą musiał pochylić się zespół projektowy - należało usprawnić proces wyszukiwania konkretnych produktów przez klientów docelowych. Zastosowano rozwiązania mające ułatwić wyszukanie produktów.

Zaawansowana wyszukiwarka wyświetlająca podpowiedzi zaraz po wpisaniu hasła i to z podziałem na produkty, kategorie i marki.

Panel filtrów znajdujący się nad listą produktów. Znajdują się w nim najważniejsze kryteria wyszukiwania, takie jak: płeć, cena, kolor czy rozmiar.

Projektowanie według zasady mobile first

Plan responsywnego layoutu sklepu został oparty o zasadę mobile first. Plan zakładał rozpoczęcie prac od najwęższej wersji, co zmuszało do optymalnego rozmieszczenia treści. Kolejnym krokiem było systematyczne zwiększanie, do wersji tablet i desktop, dostępności miejsca roboczego. W ten sposób wszystkie wersje są przejrzyste i użyteczne dla klientów na każdym urządzeniu. Poza standardowymi breakpointami, został zastosowany także fluid design. Dzięki niemu strona jest jeszcze bardziej płynna. Prace developerskie również zostały przeprowadzone według zasady mobile first. Jest ona naturalna dla przeglądarki oraz dla developera (interpretacja i dziedziczenie stylów odbywa się z góry na dół). W efekcie kod strony jest bardziej przejrzysty, łatwiejszy w utrzymaniu oraz łatwiej go rozwijać w przyszłości.

Rezultaty wdrożenia i przyszłe zadania

Obecnie Supersklep spełnia wszystkie najlepsze trendy w projektowaniu sklepów internetowych. Nowa identyfikacja podkreśliła dynamiczny charakter brandu, a dodanie responsywności ułatwia zakupy mobilne. Sklep został wyróżniony w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards 2014.

Zobacz następny Case ›

Tagi

responsywne sklepy internetowe

front end development

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?

Skontaktuj się z nami Zadzwoń, napisz lub zostaw numer telefonu

Strona korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.