Sie können zu Versionen der Seite wechseln, deren Inhalt Ihrem Standort entspricht.

You can switch page to the version whose content is matched to your location.

Tworzymy kompletną platformę e-commerce, odpowiadającą na potrzeby Twojego biznesu

Analiza biznesowa

Analiza biznesowa polega na zbieraniu i interpretacji danych dotyczących strategii przedsiębiorstwa, struktury działań, przepływu informacji oraz jego zasobów. Jest to przekrojowe badanie, które pozwala w pełni zrozumieć specyfikę przedsiębiorstwa oraz poznać jego realne potrzeby. Sam proces analizy biznesowej jest fundamentalnym etapem wdrożenia dedykowanego systemu e-commerce. Uzyskane za jej pomocą wyniki warunkują jakość projektowanego systemu i wpływają na pracę nad jego zaimplementowaniem do środowiska online. W dalszej perspektywie, wyniki analizy biznesowej, przesądzają również o sukcesie zaprojektowanego systemu sprzedaży, który pomoże rozwinąć działania B2B, B2C czy omnichannel oraz wzmocni pozycję marki na rynku.

Skontaktuj się z nami Zadzwoń, napisz lub zostaw numer telefonu
Ile kosztuje wdrożenie? Kalkulator wyceny systemu e-commerce

Unikalne badanie przedsiębiorstwa

Proces analizy biznesowej obejmuje kluczowe obszary działalności przedsiębiorstwa, jednak szczególne znaczenie ma w odniesieniu do głównej działalności firmy - produkcji, handlu czy dystrybucji. Poznanie wszystkich cech przedsiębiorstwa pozwala na zbudowanie ściśle dopasowanego do działalności, branży i warunków biznesowych systemu e-commerce.

  • Wartości, misja i cele krótko oraz długofalowe przedsiębiorstwa
  • Otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne
  • Sposób funkcjonowania w ramach struktury organizacyjnej
  • Główni uczestnicy systemu (pracownicy, klienci, dostawcy, serwisanci)
  • Obiekty działające w ramach bieżących procesów
  • Wszystkie aktualne systemy informatyczne

Jak pracujemy podczas analizy biznesowej?

Przeprowadzenie prawidłowej analizy biznesowej opiera się skutecznej komunikacji zespołu analitycznego z klientem. Całość prac analitycznych prowadzona jest w sposób przekrojowy i usystematyzowany, badając kolejne obszary przedsiębiorstwa. Efekty i wstępne wyniki analizy widoczne są po każdym etapie prac.

  • Pogłębione wywiady z klientem na podstawie specjalnych agend spotkań (wywiady podczas spotkań osobistych, online, wizyt w siedzibie klienta)
  • Praca analityków biznesowych badających szczegółowo kluczowe obszary przedsiębiorstwa, oparta na wynikach wywiadów, analizie organizacji i diagnostyce dotychczasowego systemu
  • Zaangażowanie pracowników odpowiedzialnych za późniejsze wdrożenie systemu e-commerce (Project Managers, Graphic Designers, UX Designers, Developers)
  • Zaproponowanie precyzyjnego wykazu i opisu rozwiązań z zakresu architektury biznesowej przedsiębiorstwa
  • Wykorzystanie diagramów SIPOC pozwalających zidentyfikować wszystkie elementy procesów i aktorów
  • Stworzenie szczegółowej oceny przydatności projektowanych rozwiązań systemu e-commerce
  • Praca na workbooku analizy, prezentującym szczegółowo proces analizy biznesowej i wyznaczający priorytety wdrożenia systemu e-commerce
  • Wyznaczenie zakresu projektu: sposób konfiguracji, wykorzystywane funkcje, zakres integracji z innymi systemami, sposób wymiany danych w systemie oraz rodzaj integracji
  • Wyznaczenie harmonogramu projektu, estymacja czasu pracy i oszacowanie budżetu oraz kryteriów odbioru systemu
  • Opracowanie końcowego dokumentu zrozumiałego rynkowo i opartego na standardach ISO

Analiza biznesowa - pierwszy etap dedykowanego systemu e-commerce

Działalność każdego przedsiębiorstwa jest zróżnicowania i wymaga indywidualnego podejścia projektowego. Ma inne cele biznesowee, kieruje się innymi ustaleniami wewnętrznymi, posiada mniej lub bardziej sformalizowane i opisane procesy, które realizuje. W i-systems wiemy również, że na działanie każdej firmy składają się różnorodne obszary, które są kluczowe w działalności handlowej czy dystrybucyjnej. Mogą to być oferty, zamówienia, sprzedaż, dostawy, gospodarka magazynowa czy nawet obszary księgowe i finansowe. Na każdy z tych zróżnicowanych obszarów składają się liczne procesy np. składanie zamówień, logowanie, rejestracja zapytania ofertowego, składanie reklamacji, wystawianie dokumentów sprzedażowych. Analiza biznesowa pozwala usystematyzować grupę tych procesów, które będą wspierały rozwiązania B2B oraz zapewniały sprawne działania sklepów internetowych i jednocześnie stanowi pierwszy etap pracy nad tworzeniem dedykowanego systemu e-commerce.

Analiza szczegółowo sprawdza wszystkie zachodzące procesy w przedsiębiorstwie z perspektywy trzech płaszczyzn:

  • front-end, czyli od strony klienta docelowego (klienta sklepu internetowego, kontra
  • back-end, czyli od strony panelu administratora
  • integracji z systemami zewnętrznymi wykorzystywanym w przedsiębiorstwie (np. systemami magazynowo-księgowymi)

Korzyści analizy biznesowej

Kompleksowa analiza biznesowa pozwala na zaprojektowanie dedykowanych rozwiązań B2B i systemów sprzedaży online, wdrażając takie rozwiązania, które w pełni będą realizowały cele biznesowe przedsiębiorstwa.

  • Określenie kluczowych procesów biznesowych zachodzących w przedsiębiorstwie
  • Zidentyfikowanie realnych potrzeb i wymagań biznesu
  • Określenie wymagań prawnych związanych z realizowanymi procesami
  • Przedstawienie zakresu prac projektowych systemu e-commerce
  • Wyznaczenie wstępnego harmonogramu, budżetu oraz zasobów
  • Zdefiniowanie aktorów, obiektów oraz najważniejszych procesów przedsiębiorstwa poprzez mapowanie systemu
  • Wgląd w prace analityczne na każdym etapie badania
  • Otrzymanie szczegółowego dokumentu końcowego, zgodnego ze standardami ISO

Odpowiednio skonstruowany i profesjonalnie zrealizowany proces analizy biznesowej umożliwia poznanie szczegółowych wymagań dotyczących sposobu funkcjonowania i możliwości wdrażanego systemu e-commerce już na etapie projektowania - zarówno wymagań o których klient ma świadomość, jak i tych, niezwiązanych z głównym przeznaczeniem systemu e-commerce, ale również mających istotny wpływ na jego prawidłowe i bezpieczne działanie. Analiza biznesowa przeprowadzana przez analityków i-systems nie jest jedynie standardowym audytem dotychczasowego systemu sprzedażowego i działalności klienta. Jej celem jest przede wszystkim poznanie idei firmy oraz potrzebnych jej rozwiązań, by z sukcesem wdrożyć system e-commerce.

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?

Skontaktuj się z nami Zadzwoń, napisz lub zostaw numer telefonu

Strona korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.