Sprzedaż odzieży oraz obuwia w internecie jest już powszechnie stosowanym modelem. Zaskoczyć mogą jednak rozwiązania, dzięki którym marka wyróżni się na rynku. Łączenie sprzedaży stacjonarnej ze sprzedażą w sieci? A może zwiększanie sprzedaży z pomocą partnerów afiliacyjnych oraz nowych kanałów dotarcia do klienta? Do tego strona, potrafiąca obsłużyć duży ruch, szczególnie przy wyprzedażach i akcjach promocyjnych oraz optymalizacja zdjęć, których rozmiar dostosowuje się do wielkości ekranu. Przykładów jest wiele. Poniżej prezentujemy rozwiązania, które może zawierać system sprzedaży dla branży fashion.
Przykładowe rozwiązania dla branży fashion
Prezentacja produktu
To właśnie interesujące zdjęcia produktów w wysokiej rozdzielczości często wpływają na decyzję o zakupie. Dlatego, system sprzedaży dla branży fashion zawiera rozwiązanie, które ukazuje zestawy produktów w formie lookbooka. Każdy artykuł na zdjęciu kieruje bezpośrednio do karty produktowej, skąd klient może dokonać zamówienia. Widząc aranżację zestawów produktów w “naturalnym środowisku”, inaczej niż w przypadku, gdzie widnieją one osobno, jedynie na białym tle, klient chętniej dokona większej ilości zakupów.
Interaktywne przedstawienie produktów
Skrócenie ścieżki zakupowej
Dowolna liczba sekcji zdjęć modeli z przypisanymi do nich produktami i opisem
Ukazanie produktów lub zestawów produktów w “naturalnym środowisku”
“Podejmując współpracę z i-systems zależało nam na zachowaniu spójności z oficjalnym key visual’em marki, na automatyzacji procesów obsługi treści i zamówień oraz dopasowaniu strony do urządzeń mobilnych. Myślę, że efekt końcowy jest odbierany pozytywnie przez naszych klientów, a to właśnie na ich opinii najbardziej nam zależy.”
— Arkadiusz Kotula, E-commerce Manager newbalance.pl
Omnichannel Retailing
Dla marek prowadzących sieć sklepów stacjonarnych, ważne jest wykorzystanie potencjału omnichannel retailing, czyli łączenia sprzedaży offline z online. Dzięki temu, czynniki, takie jak cenniki, programy lojalnościowe itp. pozostają spójne, co wpływa na pozytywne doświadczenie klienta.
Łącznie sprzedaży stacjonarnej z internetową
Jednolita polityka cenowa
Spójny program lojalnościowy
Obsługa możliwości click & collect
Zarządzanie akcjami promocyjnymi i rabatami
Wyprzedaże kolekcji z minionego sezonu, obniżki świąteczne, okazjonalne rabaty. Rodzajów rabatów jest wiele, jednak zarządzanie nimi nie musi być trudne. System sprzedaży dla branży fashion, wyposażony jest w rozwiązanie, które pozwala na sprawne kreowanie, zarządzanie i ustalanie hierarchii rabatów oraz akcji promocyjnych.
Wsparcie zarządzania rabatami
Ustalenie sposobu naliczania rabatów
Tworzenie akcji promocyjnych
Definiowanie warunków nakładania się rabatów
Tworzenie scenariuszy rabatów
Zarządzanie wszystkimi formami rabatów w sklepie
Tworzenie grup zależnych od siebie rabatów
Określenie wspólnej logiki działania różnych form rabatowania
Zwroty, wymiany i reklamacje
Mimo tego, iż celem posiadania sklepu online jest generowanie jak największej ilości zamówień, zdarza się, że klienci chcą zwrócić, zareklamować lub wymienić wcześniej zakupiony towar. Według prawa konsumenckiego, firma musi być przygotowana na taką ewentualność. Firma i-systems stworzyła dedykowane rozwiązanie, które porządkuje cały ten proces i zapewnia ciągłość korespondencji. Z drugiej strony klient czuje większy komfort przy zakupach online, wiedząc że w ewentualności, może bezproblemowo zwrócić bądź wymienić produkt.
Skrócenie czasu obsługi reklamacji i zwrotów
Podniesienie jakości obsługi klienta
Pełna historia zmian, raportowanie
Uporządkowanie procesu reklamacji i zwrotów
“Nasz nowy system e-commerce dostosowany jest do sprzedaży międzynarodowej, a dedykowane funkcjonalności takie jak: rozbudowany moduł reklamacji, czy programy lojalnościowe, pozwalają budować u naszych klientów poczucie, że jesteśmy firmą stawiającą na pozytywne i długofalowe relacje.” - Michał Kautz, właściciel firmy Pitbull Promotion
Partnerzy afiliacyjni
W dobie social mediów, blogów czy vlogów, marketing afiliacyjny odgrywa bardzo ważną rolę w sprzedaży. Afilianci promują produkty marki na swoich powierzchniach, co jest świetną formą reklamy dla firm. Rozliczanie afiliantów może być jednak nie lada wyzwaniem, ponieważ często ciężko stwierdzić, od którego tak naprawdę pochodzi zakup. Rozwiązanie, w które wyposażony jest system sprzedaży dla branży fashion, pozwala przypisać do każdego afilianta link, który umieszczany jest w kreacjach reklamowych. W konsekwencji, po kliknięciu linka i dokonaniu zakupu, transakcja zapisuje się na koncie konkretnego afilianta. Dzięki temu, wszystkie niezbędne dane dostępne są systemie.
Kontrola i weryfikacja pracy afiliantów
Monitoring afiliantów w celu weryfikacji, który z nich generuje największy ruch na stronie
Obniżenie kosztów współpracy z afiliantami
Ułatwione naliczanie prowizji za jeden zakup
Dwukierunkowa integracja z zewnętrznymi platformami sprzedażowymi
Zewnętrzne portale sprzedażowe, takie jak Amazon, ebay czy LaModa dają ogromne możliwości. Efektem połączenia sklepu online z takimi platformami jest uzyskanie kolejnego kanału sprzedaży. Po zakupie, zamówienie zostaje przekierowane do sklepu online, z oznaczeniem, że pochodzi z danej platformy. Oferta i stany magazynowe są natomiast aktualizowane automatycznie, co pozwala na znaczną oszczędność czasu.
Dodatkowe kanały sprzedaży - sprzedaż w zewnętrznym serwisie
Tworzenie unikalnego wyglądu aukcji, zgodnie z szatą graficzną systemu ecommerce
Pełna kontrola nad złożonymi zamówieniami oraz płatnościami
Łatwe dotarcie do rynków zagranicznych
Aplikacja mobilna
Klienci oczekują sprawnych i prostych zakupów. Aplikacja mobilna, tworzona przez tę samą firmę co system e-commerce to gwarancja aktualnych danych, takich jak stany magazynowe, ceny, promocje. Umożliwia klientowi nie tylko przeglądanie asortymentu sklepu oraz sprawne zakupy, ale także zbieranie punktów lojalnościowych i otrzymywanie zawsze aktualnych informacji o promocjach.
Własne miejsce marki w telefonie klienta
Obsługa aplikacji i systemu e-commerce z jednego panelu administracyjnego
Wsparcie działań omnichannel
Obsługa push notyfikacji, RDO, one-click, RDIF, Touch ID, Blik, NFC, QR i kodów kreskowych
Cloud hosting
Promocje sezonowe, black friday, świąteczne szaleństwo - jest to czas kiedy na platformie sprzedażowej panuje duży ruch. System musi być jednak gotowy do obsłużenia ruchu w każdej sytuacji. Warto zatem posiadać infrastrukturę cloud, która jest gwarancją bezpieczeństwa serwerów i usług na nich zainstalowanych.
Szybsze działanie systemu sprzedażowego
Odpowiedzialność za fizyczne i wirtualne działanie serwerów i usług na nich zainstalowanych
Możliwość poszerzenia zasobów serwerowych
Ułatwiony monitoring stanu i kondycji systemu
“Podczas prac nad nowym sklepem dla R-GOL.com, firma i-systems była odpowiedzialna m.in. za stworzenie procesów sprzedaży skutecznie łączących działania B2C oraz B2B, przygotowanie zaawansowanej integracji magazynowo-księgowej z programem Comarch Optima, dostosowanie jej do strategii firmy oraz za przygotowanie infrastruktury serwerowej zdolnej obsłużyć duży ruch, również ten skondensowany w krótkim czasie.” - Tomasz Naruniec, Menedżer ds. e-commerce R-GOL.
Połączenie B2B i B2C
W branży fashion, sprzedaż w modelu B2C jest standardem. Wiele firm może jednak rozszerzyć swoją działalność o sprzedaż business to business. Rozwiązania i-systems pozwalają w ramach jednego panelu zarządzać zarówno detalicznymi, jak i hurtowymi transakcjami.
Przyznawanie rabatów na produkty wybranych producentów
Udzielanie kredytu kupieckiego
Tworzenie dedykowanych cenników dla klientów biznesowych
„Połączenie centrum handlowego z e-commerce to projekt pionierski i innowacyjny. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą, która zapewni nam dedykowane rozwiązania i pełne, elastyczne wsparcie w rozwoju platformy. Zespół i-systems potrafi dobrze zidentyfikować potrzeby biznesowe, a następnie zadbać o sprawne ich wdrożenie.” — Piotr Kreft, Head of e-commerce w FASHION HOUSE Group
Tworzone przez i-systems systemy sprzedaży dla branży fashion:
Vistula
Fashion House
New Balance Poland
Wólczanka
Run Colors
Pitbull
W.KRUK
5.10.15.
Big Star
Branża fashion jest bardzo wymagającym sektorem, ze względu na dużą konkurencję. Chcąc zaistnieć w świecie online, marka musi sprostać ciągle zmieniającym się trendom oraz wymaganiom klientów. System sprzedaży dla branży fashion oraz jego funkcjonalności muszą więc być rozbudowane. System powinien także działać szybko i sprawnie. Nie można również zapomnieć o pozytywnych doświadczeniach klienta - prostym systemie zwrotów, wymian czy reklamacji oraz odpowiedniej prezentacji produktów, wraz z intuicyjną ścieżką zakupową.
Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?
Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?
Strona korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.