Tworzymy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji

Case Study e-commerce: Herbamedicus

Firma Herbamedicus specjalizuje się w produkcji preparatów medycyny naturalnej. Swoją ofertę kieruje zarówno do klienta indywidualnego, jak i odbiorcy specjalistycznego - aptek, sklepów zielarskich oraz drogerii, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Podążając za wymaganiami stawianymi przez współczesny rynek, zarząd firmy postanowił wdrożyć nowoczesny, zawierający wiele dedykowanych rozwiązań system eCommerce. Celem stworzenia nowego systemu sprzedaży online jest wzmocnienie i rozwój współpracy w modelu B2B.

Zobacz online

Działania eCommerce są dla nas jedną z ważniejszych podstaw w handlu. Chcielibyśmy, by w przyszłości stanowiły dla nas również jedną z ważniejszych źródeł dochodu dla firmy.

— Adam Jakobiuk, Prezes firmy Herbamedicus

Najważniejsze wyzwania eCommerce

  • Stworzenie dedykowanego modułu do telefonicznej obsługi klienta
  • Zautomatyzowanie zamówień u dostawców
  • Wsparcie sprawnej realizacji zleceń
  • Wdrożenie rozwiązań umożliwiających tworzenie indywidualnego cennika

Moduł Call Center

System eCommerce firmy Herbamedicus zawiera wiele dedykowanych rozwiązań. Jednym z głównych wyzwań przy wdrożeniu sklepu internetowego, była integracja z innym środowiskiem sprzedaży, jakim jest Call Center. Uruchomiony moduł jest całkowicie spójny z systemem sprzedażowym oraz z kalendarzem. Stworzona funkcjonalność pozwala na przekazywanie sygnału za pomocą sieci FCN, czyli operatora stacjonarnego VoIP lub poprzez posiadany przez firmę serwer. Rozbudowany moduł dostarcza informacje o klientach, produktach, zamówieniach, a także reklamacjach.

Za pomocą modułu Call Center możliwe jest zdefiniowanie listy zawierającej dane osób, do których pracownik firmy powinien zadzwonić. Kampania telefoniczna rozpoczyna się w sposób automatyczny, a system kolejno wybiera numery telefonu z wprowadzonej listy. Jeżeli potencjalny klient nie odebrał połączenia, system pozwala na wprowadzenie przypomnienia, aby móc zadzwonić do danej osoby za pewien okres czasu. W sytuacji, gdy pracownik zaproponuje termin kolejnego kontaktu, na zajętą już godzinę, system samoczynnie zaproponuje następny wolny czas w 15. minutowych interwałach. Przypomnienia pojawiają się w formie pop-up’u, dzięki któremu pracownik nie zapomni o następnej próbie kontaktu telefonicznego.

Moduł Call Center posiada również możliwość tworzenia diagramów przepływów, czyli scenariuszy rozmowy. Takie scenariusze są niezwykle pomocne dla osób przeprowadzających rozmowę, pozwolą także na wprowadzenie jednolitego standardu obsługi klienta. Scenariusze można tworzyć i edytować dla każdej przeprowadzanej kampanii niezależnie od siebie.

Fragment przykładowego diagramu przepływów

Główny administrator nowego systemu eCommerce firmy Herbamedicus może zobaczyć jakie zadania zostały zaplanowane oraz do ilu osób pracownik zadzwonił. Ponadto funkcjonalność zapisuje czas rozmów oraz historię wykonanych zamówień. Wdrożony moduł posiada zakładkę „produkty”. Dzięki temu rozwiązaniu, pracownik rozmawiając z potencjalnym klientem bez kłopotów odszuka interesujący przyszłego odbiorcę naturalny preparat leczniczy, a także wszystkie dane dotyczące produktu. Uruchomiona funkcjonalność pozwala także na przyjmowanie telefonicznych reklamacji.

Dla przedstawicieli firmy Herbamedicus, wdrożona funkcjonalność jest doskonałym narzędziem wspierającym sprzedaż zarówno wśród klientów indywidualnych jak i B2B.

Automatyzacja zamówień

Firma Herbamedicus Polska prowadzi zarówno sprzedaż hurtową jak i skierowaną do klienta indywidualnego. Duża ilość zamówień ze strony klientów specjalistycznych wyłoniła potrzebę zautomatyzowania procesu zamówień u dostawców. Dzięki wdrożonemu, dedykowanemu modułowi możliwa jest pełna ewidencja dostawców, z którymi współpracuje sklep internetowy. Administrator na bieżąco może dodawać personalia kolejnych dostawców, każdemu z nich przypisując nazwę oraz adres e-mail. Za pomocą funkcji „zamawiaj” system automatycznie dokonuje zamówienia kończącego się lub brakującego na stanie magazynowym towaru.

Diagram przedstawiający automatyzację zamówień

Moduł „zamówienia u dostawców” pomaga w sprawnym i łatwym katalogowaniu danych partnerów biznesowych, pozwala na uproszczenie i przyspieszenie procesu dokonywania zamówień oraz podpowiada administratorowi systemu eCommerce, jakie produkty powinny zostać zakupione, by zaspokoić potrzeby klientów.

Ponadto wdrożona została funkcjonalność pozwalająca na automatyzację współpracy między klientem a firmą Herbamedicus. Moduł pozwala zarządzać otrzymanymi od odbiorców naturalnych produktów leczniczych, zamówieniami. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą bezpośrednio z panelu poznać specjalnie przygotowaną dla nich ofertę produktową i cenową oraz dokonać zamówienia. System następnie porównuje ilość zamówionych produktów z stanem magazynowym. Jeżeli przekroczona została ilość minimalnego poziomu stanu magazynowego, pracownik firmy Herbamedicus otrzymuje informację, że powinien dokonać zamówienia u dostawcy.

Rozwój współpracy B2B

Wcześniejszy sklep internetowy pozwalał nam na sprzedaż jedynie w rynku B2C. Aktualny system eCommerce stanowi kluczowe miejsce w działaniach naszej firmy. Dzięki niemu możemy skutecznie prowadzić sprzedaż hurtową, a ilość naszych biznesowych kontrahentów zwiększyła się.

— Iwona Urbaniak, Kierownik Biura firmy Herbamedicus

Kolejnym wyzwaniem dla przedstawicieli firmy było wdrożenie takich rozwiązań, które pomogą w sprawnej realizacji zamówień. Uruchomiony został moduł automatycznego tworzenia etykiet logistycznych. Etykieta logistyczna jest specjalistycznym nośnikiem informacji w łańcuchu dostaw, w którym wszyscy uczestnicy porozumiewają się z zachowaniem standardów globalnego systemu GS1.

Grafika przedstawiająca przykładową etykietę logistyczną

Etykieta składa się z trzech elementów. Jej górna część zawiera informacje tekstowe. Zazwyczaj są to dane producenta lub dostawcy, a także podstawowe informacje o przesyłanym produkcie, takie jak: nazwa, ilość w opakowaniu, czy gramatura. Środkowa część drukowanej etykiety logistycznej zawiera interpretację kodów kreskowych w formacie czytelnym wzrokowo, natomiast w dolnej części znajdują się kody kreskowe. Etykiety logistyczne to coraz częściej stosowana forma znakowania jednostek logistycznych, pomagająca w realizacji sprzedaży hurtowej. Często używana jest także podczas współpracy z centrami handlowymi lub sprzedaży transgranicznej.

Funkcjonalnością, wspierającą skuteczną współpracę B2B, jest moduł pozwalający na kompletowanie produktów wchodzących w zamówienie klienta, za pomocą skanera kodów EAN. Skaner na podstawie kodu weryfikuje poprawność wybranego produktu, dzięki czemu minimalizowana zostaje ilość pomyłek w zamówieniach.

Ciekawym rozwiązaniem, uruchomionym w systemie eCommerce firmy Herbamedicus, jest możliwość definiowania z jakiego magazynu do konkretnego klienta powinny być przesyłane naturalne produkty medyczne. Dzięki modułowi wielomagazynowości można ustalić osobne magazyny dla aptek, czy sklepów zielarskich, zlokalizowanych w różnych rejonach Polski.

Pełna realizacja zamówień za pomocą jednego panelu

Uruchomiony nowy system eCommerce posiada moduł B2B pozwalający na rejestrację klienta biznesowego. Podczas rejestracji klient podaje ilość placówek oraz nadaje odpowiednie uprawnienia pracownikom, którzy z ramienia firmy będą w przyszłości dokonywać zamówień w sklepie internetowym. Dzięki temu rozwiązaniu klient nie musi zgłaszać zamówień mailowo lub telefonicznie, a wszystkie działania może prowadzić z poziomu założonego panelu.

Indywidualne cenniki

Chcąc rozwijać długofalową współpracę z partnerami biznesowymi, firma Herbamedicus postanowiła wprowadzić w nowym systemie eCommerce, moduł indywidualnych cenników. Funkcjonalność pozwala administratorowi systemu zdefiniować specjalną ofertę cenową dla konkretnego kontrahenta. Dodatkowo klient biznesowy dokonując zakupu może poprosić o zdefiniowanie indywidualnego cennika na jedno konkretne zamówienie. W momencie, gdy klient prosi o przygotowanie odrębnego cennika na dane zlecenie, administrator systemu otrzymuje powiadomienie i może stworzyć dedykowaną ofertę ważną przez określoną ilość dni.

Opinia klienta

Wybraliśmy firmę i-systems na twórcę naszego systemu eCommerce, ponieważ dzięki zaproponowanym przez pracowników i-systems rozwiązaniom możemy prężniej rozwijać działania w modelu B2B. Chcemy być widoczni w sieci - daje nam to poczucie rozwoju oraz nieograniczonych możliwości.

— Adam Jakobiuk, Prezes firmy Herbamedicus

Zobacz następny Case ›

Tagi

B2B

B2C

marketing

eCommerce

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?

Skontaktuj się z nami Zadzwoń, napisz lub zostaw numer telefonu

Strona korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.