Sie können zu Versionen der Seite wechseln, deren Inhalt Ihrem Standort entspricht.

You can switch page to the version whose content is matched to your location.

Tworzymy kompletną platformę e-commerce, odpowiadającą na potrzeby Twojego biznesu

Case Study e-commerce: Pitbull

Firma Pitbull Promotion posiada dwa sklepy internetowe - pitbull.pl oraz pitbullcity.pl. Pierwszy oferuje produkty marki Pitbull West Coast - odzież sportową oraz ubrania typu streetwear. Drugi natomiast, oprócz asortymentu marki Pitbull, w swojej ofercie posiada także towary innych producentów wysokojakościowej odzieży sportowej, między innymi:Thor Steinar, PG Wear oraz Under Armour.

Zobacz online

Pitbull West Coast funkcjonuje na rynku już od 27 lat, stale rozwijając swoją ofertę produktową i zyskując coraz to liczniejsze grono klientów - sympatyków aktywnego stylu życia. Wraz z rozwojem firmy, zaistniała potrzeba wdrożenia dedykowanych rozwiązań e-commerce, które będą wspierały sprzedaż internetową marki.

Najważniejsze wyzwania e-commerce

  • Stworzenie nowego designu sklepów internetowych, które będą dopasowane do całościowej identyfikacji wizualnej marki
  • Integracja kilku magazynów
  • Automatyzacja prac poprzez integrację z systemem magazynowo-księgowym Subiekt GT
  • Dopasowanie systemu do sprzedaży transgranicznej
  • Rozszerzenie funkcjonalności związanych z reklamacjami i zwrotami
  • Stworzenie programów wzmacniających lojalność klientów

Automatyzacja procesów biznesowych

Nowy system e-commerce Pitbull zintegrowany został z systemem Subiekt GT. Wcześniej firma zmuszona była wpisywać dane do swojego systemu ręcznie. Proces ten był czasochłonny i narażony na powstawanie licznych błędów. Ponadto, integracja systemu e-commerce z systemem magazynowo-księgowym gwarantuje, że klienci marki zawsze otrzymają informację o faktycznym stanie magazynowym. Zatem zniwelowane zostaje ryzyko, że użytkownik zamówi produkt niebędący w magazynie firmy.

W przypadku sklepów internetowych, które swoje produkty przechowują w wielu magazynach, dobrym rozwiązaniem jest zainstalowanie Modułu Magazynów, który znacznie ułatwia zarządzanie znajdującym się w magazynach asortymentem. Dzięki modułowi można także zdefiniować, czy magazyn jest magazynem wewnętrznym czy zewnętrznym.

Firma Pitbull Promotion posiadała dwa niezależne magazyny. Dzięki zastosowaniu rozwiązania wielomagazynowości, zintegrowano magazyn główny z magazynem pomocniczym. Jeśli w przyszłości zaistnieje potrzeba zwiększenia ilości magazynów, także i one będą współpracować ze sobą w sposób automatyczny.

Kwestię mechanicznego wybierania, z którego magazynu powinno zostać skompletowane zamówienie, rozwiązano następująco: gdy klient dokona zamówienia w sklepie internetowym firmy Pitbull Promotion, na kilka lub kilkanaście produktów, system automatycznie stara się skompletować całe zamówienie z magazynu głównego. Jeśli nie ma w nim całego zamówionego asortymentu, system sprawdza, czy kompletne zamówienie znajduje się na magazynie pomocniczym. Dopiero w sytuacji, gdy również i tam nie będzie możliwe skompletowanie całego zamówienia, system pobierze dostępne na magazynie głównym produkty, a brakujące towary przesunie z magazynu pomocniczego. Takie rozwiązanie znacznie przyspiesza proces realizacji zlecenia, ponieważ pracownik nie musi pobierać produktów z dwóch oddzielnych magazynów, a wyłącznie z jednego.

Sklepy internetowe firmy Pitbull Promotion dostosowane do klientów zagranicznych

Bezproblemowa wysyłka za granicę, czyli system wspierający sprzedaż globalną

Sklepy internetowe pitbull.pl oraz pitbullcity.pl dostosowane zostały do sprzedaży międzynarodowej. Firma oferuje swoje produkty mieszkańcom praktycznie wszystkich europejskich państw. Dlatego sklepy online posiadają dwie wersje językowe - polską oraz angielską. Zagraniczny klient może także sfinalizować transakcję w walucie euro. Ciekawą funkcją jest rozszerzona walidacja. Gdy klient wpisze błędnie format kodu pocztowego, system automatycznie pokaże, że dane zostały źle wprowadzone. System sprawdza poprawność kodów dla wszystkich krajów, w których sprzedaje marka. Dzięki funkcji zniwelowane zostaje ryzyko błędnego wprowadzenia danych, które kiedyś skutkowało koniecznością ręcznego poprawiania listów przewozowych. Obecnie system drukuje je automatycznie.

Zwiększona jakość obsługi klienta poprzez dedykowane moduły

Przy sprzedaży online ważne jest optymalne rozwiązanie kwestii zwrotów, wymian oraz reklamacji. Zgodnie z obowiązującym prawem, klient może zwrócić zamówiony produkt do 14 dni. Ponadto, firmy oferujące swój asortyment w sieci, powinny udostępnić klientom formularz, za pomocą którego użytkownicy będą mogli sprawnie dokonać w.w. czynności. W sklepach internetowych firmy Pitbull Promotion wdrożony został moduł reklamacji, który pozwala już z poziomu zamówienia złożyć klientowi wniosek o reklamację, czy prośbę o wymianę zakupionego towaru. Opcja dostępna jest zarówno dla osoby posiadającej konto w sklepach: pitbull.pl lub pitbullcity.pl, jak i niezalogowanego użytkownika. System buduje pełną historię wymienianej korespondencji, tworzy osobny dokument reklamacji dla każdego produktu, daje także możliwość tworzenia dowolnych statusów reklamacji. Dzięki modułowi, firma Pitbull Promotion skróciła czas obsługi zleceń reklamacyjnych oraz dała klientowi marki możliwość wglądu w każdy proces reklamacyjny, od momentu wysłania zgłoszenia, aż do jego rozpatrzenia.

Firma Pitbull Promotion nie zapomniała także o lojalnych klientach marki. Moduł Punkty Premium to funkcjonalność, która pozwala dodatkowo zachęcić klienta do zakupów, ponieważ za dokonane zamówienie otrzymuje on punkty. Nazbierane przez klienta punkty może on wymienić na produkty znajdujące się w sklepie internetowym. Inną możliwością budującą lojalne grono miłośników marki Pitbull, jest przyznawanie punktów za polecenie znajomego. W tym przypadku, klient otrzymuje krótki formularz z prośbą o wpisanie danych osoby, którą chce polecić, a punkty pojawiają się na koncie klienta, po dokonaniu i opłaceniu zamówienia, przez osobę poleconą. O liczbie przyznanych punktów za zakup danego produktu decyduje administrator sklepu internetowego, dzięki temu Moduł Punktów Premium jest także ciekawym sposobem na promowanie własnych marek, nowości, czy końcówek kolekcji. Jest to również sposób na pozyskanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów.

Punkty Premium przyznawane za polecenie znajomego

Nowy layout sklepów internetowych

Odzież marki Pitbull West Coast skierowana jest do osób aktywnie uprawiających sport wyczynowy i wysiłkowy. Ubrania tej marki charakteryzuje trwałość, użyteczność oraz wysoka jakość, dzięki czemu klienci czują się komfortowo zarówno podczas uprawiania sportu, jak i po wyczerpującym treningu. Po dogłębnej analizie biznesowej i poznaniu specyfiki firmy, stworzony został dopasowany do współczesnych trendów, nowy logotyp sklepu pitbullcity.pl. Ponadto, sklepy online zyskały nowoczesny i zgodny z popieranymi wartościami firmy Pitbull Promotion layout.

Proces powstawania logotypu sklepu pitbullcity.pl

Opinia klienta

„Zintegrowanie systemu e-commerce z systemem magazynowo-księgowym Subiekt GT oraz wdrożenie modułu pozwalającego na tworzenie, współpracujących z sobą, kilku magazynów, w znaczny sposób zautomatyzowało procesy związane z realizacją dokonanych przez naszych klientów zamówień. Nasz nowy system e-commerce dostosowany jest do sprzedaży międzynarodowej, a dedykowane funkcjonalności takie jak: rozbudowany moduł reklamacji czy programy lojalnościowe, pozwalają budować u naszych klientów poczucie, że jesteśmy firmą stawiającą na pozytywne i długofalowe relacje. Firma i-systems stworzyła dla nas także nowy design sklepów internetowych, który podoba się zarówno nam, jak i naszym klientom. Ilość konsumentów zamawiających produkty w internecie stale rośnie, dlatego będziemy dalej rozwijać nasz system e-commerce, wdrażając nowe, ciekawe funkcjonalności.”

— Michał Kautz, właściciel firmy Pitbull Promotion

Zobacz następny Case ›

Tagi

B2C

marketing

e-commerce

logistyka

obsługa klienta

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?

Skontaktuj się z nami Zadzwoń, napisz lub zostaw numer telefonu

Strona korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.